تخریب بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد توسط وهابیون در یمن
کد خبر: 3332541
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹
جعفری اعلام کرد:

تخریب بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد توسط وهابیون در یمن

گروه سیاسی: امام جمعه کوهبنان گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد توسط وهابیون انسان‌کش در یمن تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در جمع نمازگزاران جمعه در محل مسجد بزرگ امام خمینی(ره) ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به آیات و روایات گفت: انسان باید همواره در زندگی متکی به خداوند باشد و در مسیر حق حرکت کند و برای سعادت دنیوی و اخروی خود پشت سر نبی مکرم اسلام(ص) و انبیای الهی گام بر دارد که اگر چنین شد به سلاح تقوا مجهز می‌شود.
وی افزود: تقوا موجب می‌شود، انسان به بنای محکم ازدواج پایبند باشد و هرگز به طلاق فکر نکند و طلاق همان بلای خانمان‌سوزی است که خرابه‌هایی به جای می‌گذارد که تا پایان عمر و قیامت گریبانگیر انسان خواهد بود. اینجاست که انسان مومن مامور است تا حریم‌ها و حرمت‌ها را حفظ کند و در برابر مصیبت‌ها و ناملایمات صبر را پیشه زندگی خود قرار دهد، زیرا دنیا محل امتحان اوست و تقوای الهی موجب می‌شود انسان به خدا نزدیک‌تر شود.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: انسان متقی مقرب درگاه خداوند است و تقوای او جلوی آسیب‌ها، بدچشمی‌ها، بدزبانی‌ها، بدبینی‌ها، کینه‌ها، لقمه حرام و ... را می‌گیرد و بدین ترتیب او مورد لطف و مرحمت خداوند قرار می‌گیرد و در حالی که فرشتگان مقرب از او استقبال می‌کنند، وارد بهشت خواهد شد.
وی تأکید کرد: دوم مرداد ماه روز تجلیل و تکریم از نماز جمعه است، زیرا در پنج مرداد ماه سال 58 حکم حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اقامه نماز جمعه صادر شد و آیت‌الله سید محمود طالقانی به‌ عنوان نخستین امام جمعه پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در شهر تهران منصوب شد.
امام جمعه کوهبنان ادامه داد: مرحوم طالقانی شخصیت بزرگواری بود که سال‌های متمادی از عمر شریف خود را در راه ترویج فرهنگ اسلامی، مبارزه با حکومت پهلوی و طاغوت سپری کرد و در این راستا شکنجه و زندان را پذیرا شد، بنابراین خداوند به‌واسطه این امور امامت جمعه را به وی ارزانی داشت.
حجت‌الاسلام جعفری تأکید کرد: نماز جمعه، نعمت بزرگی است که خداوند باری تعالی به برکت انقلاب اسلامی به مردم ایران عنایت کرد و یک امتیاز بزرگ برای امت اسلامی محسوب می‌شود تا مردم همه در یک مکان اجتماع کنند و به عبادت حضرت باری‌تعالی مبادرت ورزند و در برابر شیاطین ایستادگی کنند، اینجاست که دشمن باید از نماز جمعه عصبانی باشد.
وی اظهار کرد: این حکم جزو احکام و شئون ولایت است که حاکم اسلامی نماز جمعه را اقامه کند و به حکم وی نماز جمعه اقامه شود، نمازی که همواره معارف اسلامی را در آن متذکر می‌شوند لذا همواره مورد بغض و کینه دشمنان بوده است. شهادت ائمه جمعه در محراب عبادت بیانگر بغض و کینه دشمنان است، زیرا این نماز دشمن‌شکن است و همواره دشمنان از این پایگاه وحشت دارند اینجاست که باید کاری کرد، دشمن نسبت به امت اسلامی خیالش راحت نباشد.
حجت‌الاسلام جعفری به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در سال 67 اشاره کرد و گفت: تبلور دفاع مقدس در عملیات مرصاد مشخص شد، زیرا دشمن احساس می‌کرد، رزمندگان ما سست و خسته شده‌اند، لذا به سرکردگی رجوی منافق گروهی را وارد مرزهای جمهوری اسلامی کرد تا کارهایی که صدام نکرده بود را انجام دهد.
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: دشمن در این مبارزه نیز با شکست سخت رزمندگان، بسیجیان و نیروهای دلاور هوانیروز مواجه شد که دشمن را در معرکه جنگ زمین‌گیر کردند و هزاران نیروی آنها را به هلاکت رساندند و ادوات فراوانی از آنها را منهدم کردند اینجا بود که آنها به قدرت رزمندگان پی بردند و همان ضربه‌ها بود که امروز دشمن را سرجای خود نشانده است.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: سوم مرداد برابر با هشتم شوال مصادف با سالروز تخریب حرم مطهر ائمه بقیع به‌دست آل‌سعود و وهابیت است که در این جریان قبرستان بقیع، قبر چهار ائمه و بزرگان مورد هتک حرمت واقع شد که از این واقعه حدود 100 سال سپری شده است.امروزه هم شاهدیم که این خباثت‌ها توسط وهابیت و آل‌سعود ادامه دارد و آنها درصدد تخریب بقاع متبرکه و مساجد هستند به گونه‌ای که تاکنون بیش از یک هزار و 500 مسجد توسط وهابیون انسان‌کش در یمن تخریب شده است.
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: ششم مرداد ماه مصادف با سالروز اصلاح قانون اساسی است همان قانونی که منشور انقلاب اسلامی و برگرفته از موازین اسلامی است و به تائید حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری رسیده و به رای مردمی گذاشته شده است.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: در هفته کار و کارآفرینی قرار داریم و در این راستا باید فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی را مد نظر داشته باشیم، زیرا اجرایی شدن این مهم شروطی دارد از جمله اینکه همه مردم باید به فنون مختلف آشنایی نسبی پیدا کنند. تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، عمومی شدن این آموزش‌ها، ترویج و گسترش فرهنگ کار باید در سرلوحه برنامه‌های اجرایی قرار گیرد و شهروندان کوهبنانی هم باید از وجود امکانات و مربیان مجرب مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بهره بیشتری ببرند.
حجت‌الاسلام جعفری به سالروز ارتحال حضرت آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و گفت: ایشان انسانی بزرگوار، فقیه، مجاهد و پارسا بود که همواره به برگزاری جلسات و کلاس‌های اخلاق مبادرت داشت.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از ریاست جمهوری و دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای یادآور شدند چه توافق به تصویب برسد چه نرسد اجر تیم مذاکره نزد خداوند محفوظ است و ما اجازه هیچ‌گونه سوء‌استفاده از متن ارائه شده را نخواهیم داد، قابلیت‌های نظامی و امنیتی کشور نباید مورد خدشه قرار گیرد، دسترسی به دانشمندان و مراکز هسته‌ای داده نخواهد شد، زیرا باید مصالح کشور و نظام به طور دقیق مد نظر قرار گیرد.
حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: ما از مسلمانان مظلوم فلسطین، عراق، سوریه، بحرین و یمن حمایت می‌کنیم و سیاست ما در مقابل آمریکایی‌ها تغییر نمی‌کند همان‌طور که بارها اشاره شده مواضع و سیاست‌های ما با آمریکا 180 درجه تفاوت دارد. ما از حزب‌الله لبنان که برای دفاع از کشور و مردمش مبارزه می‌کنند دفاع می‌کنیم، زیرا آنها رزمندگان ما هستند و این در حالی است که آمریکا از رژیم کودک‌کش صهیونیستی حمایت می‌کند.

captcha