ائمه جمعه نقش بسزایی در اعتلای کیفی انقلاب و نظام اسلامی دارند
کد خبر: 3332651
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
حاجیلری:

ائمه جمعه نقش بسزایی در اعتلای کیفی انقلاب و نظام اسلامی دارند

گروه سیاسی: امام جمعه آبدانان گفت: کمک و یاری مسئولان، عدم جانب‌داری از گروه‌های سیاسی و حزب‌گرایی از وظایف شرعی ائمه جمعه است که با تبیین شاخص‌های مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری، نقش بسزایی در اعتلای کیفی انقلاب و نظام اسلامی دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حاجیلری، امام جمعه آبدانان روز گذشته، 2 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد، اظهار کرد: نماز جمعه پایگاهی معنوی با هدایت و رهبری مردم و به عنوان قدرت نرم در کشور اسلامی ایران مطرح است.

نماز جمعه زمینه ساز اتحاد و همدلی است
وی با اشاره به اینکه در نقاط مختلف کشور بیش از 800 نماز جمعه برگزار می‌شود، گفت: نماز جمعه سنگری عبادی و یکی از محل‌های اجتماع مسلمانان و زمینه‌ساز اتحاد و همدلی است که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برخی از کارهای دستگاه رهبری را انجام می‌دهند.
حاجیلری گفت: با توجه به تهدیدات خارجی و داخلی در کشور همچون داعش و نقش ائمه جمعه در خنثی کردن توطئه‌های شوم دشمنان به‌ویژه در مرزهای کیان اسلامی، یکی از وظایف ائمه جمعه کشور پاسبانی از حریم اعتقادی و دینی مردم و شناساندن توطئه‌های دشمنان اسلام است.
امام جمعه آبدانان، افزود: امروزه، جنگ تسلیحاتی نمود خیلی کمی دارد اما آنچه دشمنان در حال برنامه‌ریزی آن هستند، جنگ عقاید و اندیشه‌هاست که ائمه جمعه به خوبی این نقشه‌های شوم استکباری را در خطبه‌های نماز جمعه خنثی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمک و یاری مسئولان، عدم جانب‌داری از گروه‌های سیاسی و حزب‌گرایی از وظایف شرعی ائمه جمعه است که با تبیین شاخص‌های مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری، نقش بسزایی در اعتلای کیفی انقلاب و نظام اسلامی دارند.
حاجیلری با بیان اینکه نگاه ائمه جمعه به مسائل مختلف نگاهی عام‌گونه و به دور از حزب‌گرایی است، تأکید کرد: امامان جمعه با تشویق مدیران موفق و راهنمایی و توجیه مدیرانی که کم‌کاری یا خطایی می‌کنند زمینه توسعه کمی و کیفی در سطوح مختلف را فراهم می‌کنند و آن به این معنا نیست که برای همه بخندیم و تعریف و تمجید کنیم، بلکه مشکلات شهری و روستایی هر منطقه نیز در تریبون‌های نماز جمعه قابل مطرح شدن است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان، اظهار کرد: تبریک و ذوق بیخودی در بحث توافقات هسته‌ای در این برهه زمانی بی‌فایده است چرا که آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که غیر قابل اعتماد هستند و نمی‌شود آن را توافق یا تفاهم نامید، بلکه متنی است که باید مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت خارجی به صورت موشکافانه تحلیل و بررسی کنند.
امام جمعه آبدانان گفت: این بیانیه چه به تصویب برسد یا نرسد، تنها کلید موفقیت نظام اسلامی ایران و نسخه علاج آن، اقتصاد مقاومتی و پاسداری از خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران و جانبازان این نظام است.

داعش و تکفیری ریشه در وهابیت دارند
وی سوم مرداد مصادف با هشتم شوال، سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع توسط وهابیون را محکوم کرد و افزود: داعش و تکفیری ریشه در وهابیت دارند و با حمایت مادی انگلیس و کشورهای هم‌دست سعی می‌کنند افکار و عقاید وهابیت را پیاده کنند.
خطیب جمعه آبدانان، تصریح کرد: هتک حرمت به بارگاه ائمه بقیع، نشان از توطئه وهابیت برای حذف و کمرنگ کردن ارادت مسلمانان جهان به ائمه(ع) بود و این یکی از نمودهای اسلام آمریکایی است، اما با این کارها هیچگاه ارادت مسلمانان جهان به ائمه اطهار(ع) کمرنگ نخواهد شد و روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود.
حاجیلری با اشاره به عملیات غرور آفرین مرصاد، گفت: عملیات مرصاد نشان از آن دارد که همیشه باید هوشیار و بیدار باشیم و بیداری ملت و امت، زمینه جلوگیری از توطئه‌های شوم دشمنان اسلام را فراهم می‌کند.

فنی و حرفه‌ای بازوی توانمند تحقق اقتصاد مقاومتی است
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها سازمان فنی و حرفه‌ای را بازوی توانمند تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی در فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های این سازمان به جوانان تبلور پیدا می‌کند و این نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری دولت به آموزش‌های بومی در کشور و شهرهای محرومی همچون آبدانان می باشد.
امام جمعه آبدانان همچنین به سفر برخی مسئولان آلمانی به کشورمان اشاره و بیان کرد: یکی از بحث‌های مطرح شده مسئولان این کشور در سفر به ایران، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بوده که ملت ایران هیچگاه رژیم غاصب و تروریست اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و با توجه به فرمایشات امام راحل(ره)، اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.

captcha