157 هزار نفر سهمیه چهارمین دوره طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 3334911
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
موسوی‌متقی خبر داد:

157 هزار نفر سهمیه چهارمین دوره طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از اختصاص ۱۵۷ هزار نفر سهمیه چهارمین دوره این طرح خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی‌متقی، دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: سهمیه چهارمین دوره طرح ملی حفظ قرآن با رقم 157 هزار نفر برای تمامی استان‌های کشور تعیین شده است.

وی ادامه داد: تا‌کنون شش استان سهمیه صد‌در‌صدی خود را تکمیل کرده‌اند که این استان‌ها عبارتند از خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر‌احمد، اصفهان، خراسان‌ شمالی، سمنان، قم، حتی دو الی سه استان نیز سهمیه خود را تکیمل کرده‌اند اما هنوز اطلاعات دقیقی ثبت نکرده‌اند.

موسو‌ی‌متقی عنوان کرد: ثبت‌ نامی که از ابتدای امسال تا‌کنون در این طرح انجام شده است به انضمام تعداد ثبت‌ نام‌کنندگان در سه دوره گذشته طرح ملی حفظ قرآن کریم حدود یک میلیون نفر را داشته است که این مجموع با احتساب 850 نفری که از سال 91 تا 93 در این طرح ثبت‌ نام کرده‌‌اند، انجام شده است.

عملیاتی شدن تعهد سازمان اوقاف بر تربیت یک میلیون حافظ قرآن در محضر مقام معظم رهبری

دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: با تربیت این یک میلیون حافظ قرآن، تعهدی که سازمان اوقاف در محضر مقام معظم رهبری داشته‌ است الحمدالله عملیاتی شده است که تقریباً سوم تیرماه امسال عدد ثبت‌ نامی در طرح ملی حفظ قرآن از یک میلیون نفر گذشت که البته حضور این ثبت‌ نام‌کنندگان در کلاس‌های طرح، بستگی به ارائه گزارش استان‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه یک میلیون و 250 هزار نفر سهمیه‌بندی کرده‌ایم که ان‌شاءالله با تکمیل ثبت‌ نامی‌های سایر استان‌ها تا پایان تابستان امسال این رقم محقق می‌شود، بیان کرد: البته همانطور که گفته شد چند استان ظرفیت‌هایشان را کامل تکمیل کرده‌اند و چند استان نیز بالای 90 درصد تکمیل ظرفیت کرده‌اند البته 10 استان هم از 60 درصد به بالا هستند و 10 استان نیز بین 40 تا 60 سهمیه ثبت‌نامیشان را انجام داده‌اند که امید داریم تا پایان شهریورماه تمام استان‌ها سهمیه ثبت‌نامیشان را تکمیل کنند.

موسوی‌متقی با تأکید بر اینکه در آزمون پایانی شاهد حضور چشم‌گیر شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته باشیم، افزود: سهمیه استان‌ها متغیر است، مثلاً استان تهران باید 200 هزار نفر را تکمیل ظرفیت داشته باشد و استان تهران طی چهار سال گذشته حدود 150 هزار سهمیه را تکمیل کرده است و استانی مثل ایلام در عرض چهار سال پنج تا شش هزار نفر را باید تکمیل کند.

سهمیه متغیر هر استان براساس امکانات، منابع مالی و نیروی انسانی

وی تصریح کرد: سهمیه هر استان به‌دلیل امکانات، ظرفیت‌های گوناگون، منابع مالی، تعداد مربیان، کلاس‌ها و نیروهای انسانی و ... متفاوت است.

دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: استان‌ها از لحاظ تعداد جمعیتی شامل استان تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و فارس است که از لحاظ جمعیتی عدد بالایی را در طرح ملی حفظ قرآن دارند.

موسوی‌متقی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع مالی از جمله مسائلیست که با آن درگیر هستیم که با کمک خیران و کمک‌های مردمی و منابعی که از طریق سازمان در اختیارشان قرار می‌گذارد، تا‌حدودی کم شده است.

captcha