سبک زندگی اسلامی به‌صورت استدلالی به جوانان ارائه شود
کد خبر: 3335681
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
صادقی:

سبک زندگی اسلامی به‌صورت استدلالی به جوانان ارائه شود

گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی را باید به‌صورت استدلالی و نه به‌صورت تحمیلی به جوانان ارائه دهیم، گفت: تشریح هدفمند بودن زندگی دیگر راهکار تحقق سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، اهمیت سبک زندگی به‌حدی است که تحقق تمدن نوین اسلامی بدون آن امکان‌پذیر نیست و ناقص خواهد ماند و در صورت گفتمان‌سازی و عملیاتی کردن، جامعه و شهروندان با پویایی بیشتری به فعالیت و تدبیر امور خواهند پرداخت.

باید توجه داشت که گزینش سبک زندگی امری نیست که با شتاب و عجله صورت پذیرد بلکه نیازمند فضایی آرام و به‌دور از تنش هیجانی است و باید توسط نخبگان دانشگاهی و حوزوی صورت بگیرد.

صادقی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن تشریح راه‌های تحقق سبک زندگی اسلامی گفت: برای تحقق سبک زندگی اسلامی باید جامعه را از جمود فکری و تفسیر به رأی‌ها باز بداریم و به وحدت فکری برسیم.

وی با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی را باید به‌صورت استدلالی و نه به صورت تحمیلی به جوانان ارائه دهیم؛ افزود: تشریح هدفمند بودن زندگی دیگر راهکار تحقق سبک زندگی اسلامی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان ارائه آموزش‌های عمومی و حقوق شهروندی را در تحقق سبک زندگی اسلامی مفید دانست و افزود: اگر آموزه‌های دینی که در مورد موضوعات مختلف و به‌ویژه در مورد زنان در قرآن آمده‌اند به‌صورت قانون اجرایی شوند زنان به گل سرسبد هستی تبدیل می‌شوند.

صادقی با اشاره به این‌که سبک زندگی اسلامی، زندگی انسان تا پیش از تولد و مرگ را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، نوع رابطه با حکومت و حتی ارتباطات بین‌المللی را در برمی‌گیرد.

captcha