والدین، استفاده صحیح از فضای مجازی را به فرزندان خود آموزش دهند
کد خبر: 3335704
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان:

والدین، استفاده صحیح از فضای مجازی را به فرزندان خود آموزش دهند

گروه فضای مجازی: کنعانی گفت: والدین به‌جای اعمال محدودیت در استفاده فرزندان از فضای مجازی باید شیوه درست استفاده کردن از این فضا را به آن‌ها آموزش دهند چراکه اعمال محدودیت به منزله پاک کردن صورت مسئله است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، وظیفه نخبگان و آگاهان به اینترنت و دل‌سوزان فرهنگ اسلامی و انقلاب این است که به کمک نشریه‌ها یا تألیف و ترجمه کتاب‌های کارآمد و به‌روز در این راه، چگونگی استفاده درست از این فضا را آموزش دهند و کاربران را با سایت‌های سودمند و آموزنده و کارکردهای مثبت این پدیده ارتباطی آشنا سازند.

اولین محیطی که جهت پیشگیری از آسیب‌ها جلب توجه می‌نماید محیط خانواده و به تبع آن والدین است. چنان‌چه بتوان در ابتدا توصیه‌ها و آموزش‌های لازم را به والدین منتقل و آن‌ها را با خطرات و در عین حال مزایا و محاسن فضای مجازی آشنا کرد، می‌توان امیدوار بود تا حدود زیادی اهداف این تدابیر به ثمر بنشیند.همراهی والدین به هنگام استفاده فرزندان از اینترنت و در زمان تعیین شده ضروری است.

ایجاد حس مسئولیت‌پذیری بابت انتخاب گزینه‌های سالم به هنگام استفاده از اینترنت، به‌عبارتی کودکان یاد می‌گیرند در برابر مسائل مختلفی که ممکن است در فضای سایبر تجربه کنند گزینه‌های شایسته ای داشته باشند. به این ترتیب با مهارت‌های استفاده صحیح از اینترنت آشنا می‌شوند.

کنعانی، از مدرسان دانشگاه لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: تربیت فانتزی و پاستوریزه‌ای فرزند زمینه جذب او به محیط‌های فاسد را راحت‌تر می‌کند؛ از این‌رو پدر و مادر نباید محدودیت‌های بیش از حد را در خصوص فرزندان خود به‌کار ببرد.
وی با بیان این‌که به‌جای اعمال محدودیت در استفاده فرزندان از فضای مجازی توسط والدین باید شیوه درست استفاده کردن از این فضا را به آن‌ها آموزش داد؛ چراکه اعمال محدودیت به منزله پاک کردن صورت مساله است، افزود: داشتن رابطه اجتماعی برای فرزند لازم است در غیر این‌صورت به افسردگی مبتلا می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره این‌که تربیت یک مقوله علمی است؛ از این‌رو ضرورت دارد در جریان تربیت فرزندان از روان‌شناسان مشاوره بگیریم، گفت: سرکوب کردن فرزند موجب می‌شود که همواره بین او والدین درگیری باشد.
کنعانی بیان کرد: رفتن والدین و فرزندان به مسجد و شرکت در نماز جماعت می‌تواند تاثیرات مثبتی را در تربیت فرزند به‌جا بگذارد.

captcha