پذیرش ۲۰۰ طلبه در طرح «میثاق طلبگی» بوشهر
کد خبر: 3336359
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

پذیرش ۲۰۰ طلبه در طرح «میثاق طلبگی» بوشهر

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و گفت: ۲۰۰ طلبه در طرح «میثاق طلبگی» مدارس هفت‌گانه علمیه استان بوشهر پذیرش شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ظهر سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران خبرگزارها و نشریات مکتوب این استان اعلام کرد: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد و اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی یک ماه پس از برگزاری اعلام شد.
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: پس از اعلام نتایج آزمون، از افراد پذیرفته شده مصاحبه‌هایی در مدارس هفت‌گانه علمیه استان از متقاضیانی که در آزمون کتبی پذیرفته شده بودند دعوت به عمل آمد که پس از تجمیع تحقیقات و پرونده‌ها و فرم‌های مربوط به مصاحبه و برگزاری کمیسیون‌های پذیرش با درنظر گرفتن همه شرایط، روز گذشته(دوشنبه) لیست نهایی پذیرفته‌شدگان مشخص شد.
وی تعداد افراد پذیرفته شده برای دوره میثاق طلبگی را تقریباً 200 نفر عنوان کرد و گفت: اسامی این افراد به مدارس اعلام شده است.

برگزاری اردوی تهذیبی طلاب بوشهری به استان فارس
خدری از برگزاری دوره میثاق طلبگی برای پذیرفته‌شدگان خبر داد و اضافه کرد: این دوره از روز 10 مردادماه همراه با دوره تهذیبی و آموزشی به مدت یک ماه برای طلاب جدیدالورود شروع خواهد شد و که اردوی تهذیبی به صورت متمرکز طی پنج روز متوالی در شهر خان زنیان از شهرهای استان فارس برای همه طلاب برگزار خواهد شد و برنامه ای جذاب، متنوع و خوبی در آن گنجانده شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر ادامه داد: پس از این اردو پنج روزه طلاب به مدارس خود باز می گردند و در مدارس به مدت یک ماهه دوره میثاق طلبگی را ادامه می‌دهند که این دوره به‌صورت آزمایشی است و متقاضیان پس از قبول شدن در این دوره به صورت رسمی به‌عنوان طلبه از اول مهرماه سال جاری درس‌های علوم دینی را شروع خواهند کرد.
وی در پایان درباره نحوه اطلاع متقاضیان از نتایج خود گفت: متقاضیان از طریق تماس با مدارس بر اساس اولویت انتخاب شده در زمان ثبت نام و نیز معاونت امور طلاب مدیریت حوزه علمیه استان می توانند از نتایج خود باخبر شوند.

captcha