آمادگی دانشگاه پیام نور برای همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه علوم انسانی
کد خبر: 3336395
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
احمد علی‌پور عنوان کرد:

آمادگی دانشگاه پیام نور برای همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه علوم انسانی

گروه دانشگاه: معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به سمت ارتباط با صنعت بسیار خوب حرکت کرده است، گفت: حوزه علوم انسانی مورد بی‌مهری واقع شده است و این دانشگاه آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در این زمینه است.

احمد علی‌پور، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در آستانه 16 مرداد و فرارسیدن بیست‌وپنجمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی در این رابطه گفت: پیش از این جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها مستقر بود و در واقع از لحاظ سازمانی هم به دانشگاه‌ها بسیار نزدیک بودند.

وی افزود: بعد از آن که مستقل شدند، مقداری از دانشگاه‌ها فاصله گرفتند، در دانشگاه خودمان خیلی ارتباط نزدیکی با جهاد دانشگاهی نداشته‌ایم ولی با شناختی که از این نهاد دارم، می‌توان گفت که جهاد دانشگاهی به سمت طرح‌های مورد نیاز جامعه و ارتباط با صنعت خوب حرکت کرده است.

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این نهاد انقلابی در زمینه‌های علمی حرکت‌های خوبی را داشته است، گفت: در بعضی زمینه‌ها مثل علوم زیستی، بحث رویان و پژوهشگاه رویان و در بحث‌های کاربردی مثل کشاورزی و ... حرکات خوبی داشته و گام‌های مفیدی را برداشته است.

علی‌پور اظهار کرد: این آمادگی را داریم که با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی همکاری‌های بیشتری در زمینه‌های کارآفرینی که آن‌ها نیز وارد شده‌اند و طرح‌های ارتباط با صنعت با آن‌ها داشته باشیم، در واقع می‌توانیم پروژه‌های مشترکی داشته باشیم.

اعلام آمادگی انجام پژوهش‌های مشترک از سوی دانشگاه پیام نور با جهاد دانشگاهی

وی افزود: ما بیش از چهار هزار عضو هیئت علمی در سراسر کشور داریم و می‌توانیم این اساتید را با جهاد دانشگاهی بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شود مرتبط کنیم تا در واقع پژوهش‌های مشترکی داشته باشیم که هم از استعداد و ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه ما استفاده شود و هم از متخصصان آن‌ها به خوبی استفاده شود.

علی‌پور با بیان اینکه می‌توانیم همکاری‌های خوبی با جهاد دانشگاهی به‌ویژه در زمینه‌های علوم انسانی داشته باشیم، گفت: علوم انسانی تا حدی در کشور مورد بی‌مهری قرار گرفته است. ما در این رشته‌ها متخصصان خیلی خوبی داریم به‌ویژه دراین زمینه می‌توانیم همکاری خیلی خوبی داشته باشیم. آماده هستیم دوستان ما تشریف بیاورند و تفاهم‌نامه‌هایی را در این خصوص داشته باشیم.

امکان استقرار دفاتر واحدهای جهاد دانشگاهی در دانشگاه پیام نور

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور با اشاره به امکان استقرار دفاتر واحدهای جهاد دانشگاهی در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: در قالب تفاهم‌نامه‌های این امکان برقرار خواهد شد. در حال حاضر با انجمن‌های علمی نیز تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده‌ایم و این امکان نیز برای آن‌ها در تفاهم‌نامه ذکر کرده‌ شده است که می‌توانند دفتر داشته باشند. در قالب تفاهم‌نامه می‌توانیم این امکان را فراهم کنیم و ان‌شاء‌الله بتوانیم فعالیت‌های مشترکی داشته باشیم.

captcha