نماز جمعه ستاره‌ هدایت انسان‌ها در حیات معرفت سیاسی است
کد خبر: 3336436
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
امام جمعه بوشهر:

نماز جمعه ستاره‌ هدایت انسان‌ها در حیات معرفت سیاسی است

گروه اندیشه: آیت‌الله صفایی‌بوشهری در نشست هم‌اندیشی با مسئولان ستاد مصلاهای جمعه با بیان اینکه اقدام متصدیان برگزاری نماز جمعه، عبادت است، تصریح کرد: نماز جمعه ستاره‌ هدایت انسان‌ها در حیات معرفت سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، گردهمایی و نشست هم اندیشی مسئولان مصلاهای جمعه استان امروز با برپایی نخستین کلاس آموزش عکاسی ویژه ستاد نمازجمعه با تدریس استاد محمود صادقی و همچنین تشکیل کمیسیون های« فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، جوانان، بانوان» در محل ستاد نمازجمعه شهر بوشهر برگزار شد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه این آئین ضمن گرامیداست پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکر از شورای سیاستگذاری ائمه استان بوشهر جهت برگزاری این همایش، اظهار امیدواری کردند که این جلسات بر اساس همفکری و توسعه دانش مدیریت عرصه برگزاری نماز جمعه، بیشتر برگزار شود.

توصیه خداوند در قرآن در رابطه با نماز جمعه
وی خدمت انسان مومن به قرآن، عترت و نماز حول محور ولایت فقیه را مقامی بسیار ارزشمند و آسمانی برشمرد و گفت: یکی از ویژگی های نماز جمعه این است که در روز جمعه برگزار می شود و در حکم عید است و نیز نماز جمعه برکات بسیار زیادی دارد و اینکه هر هفته برگزار می شود نشان دهنده مهم و مؤثر بودن آن است و همچنین خداوند در قرآن در رابطه با نماز جمعه توصیه کرده است و این عظمت نماز جمعه است که اینقدر دارای مصلحت و نکات عالیه الهی است که خداوند هر هفته در قرآن به آن امر می کند و از کارهایی که مخالفتی با آن دارد مانند کسب و کار منع می کند.
رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه نماز جمعه یک رکن جدی عرشی و آسمانی برای زندگی انسان در طول هفته است به طوری که جامعه باید حول محور نماز جمعه زندگی خود را از جهت اوقات مدیریت کند، بیان کرد: نماز جمعه مدرسه ای است که علاوه بر نماز و عبادت خداوند، شامل دو خطبه است که آموزش معارف دینی در خطبه اول و آموزش معارف سیاسی اسلامی و به روز بودن در خطبه دوم است و همچنین یک فضای اجتماعی دعا، وحدت و همگرایی، پر از ارتباط و صله رحم و فضایی پر از معونیت و ذکر خدا است.

وی با بیان اینکه نمازهای جمعه از ابتدای انقلاب تا کنون خدمات بسیاری به نظام داشته اند، افزود: نمازهای جمعه عنصر حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب، محل حمایت از حریم ولایت، مدرسه آموزش آموزه های دین و سیاست اسلامی و پرورش انسان های بزرگ برای نظام اسلامی هستند.



امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اقدام متصدیان برگزاری نماز جمعه، عبادت است، تصریح کرد: نماز جمعه ستاره‌ی هدایت انسان ها در حیات معرفت سیاسی است و شما متصدیان اقامه صلاة جمعه، هم خود شامل این موهبت هستید و هم عامل اقامه این امر هستید و این مقام بسیار بزرگی است.

نماز جمعه یک نماز حکومتی و ولایی است
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تأکید بر اینکه متصدیان این عرصه باید جهادگرانه عمل کنند، افزود: نماز جمعه یک نماز حکومتی و ولایی است و باید تمامی برنامه ها حول محور ولایت باشد.

بوشهر دومین استان جوان ایران است
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جوانان هدف دشمن در جنگ نرم هستند، اظهار کرد: استان بوشهر دومین استان جوان ایران است، به همین خاطر در نماز جمعه بر روی جوانان عنایت ویژه داشته باشید.
یادآور می شود، در حاشیه این گردهمایی و هم اندیشی نیز برای نخستین بار در کشور « کلاس آموزش عکاسی ویژه ستاد نمازجمعه » با تدریس استاد محمود صادقی برپا گردید و در پایان از ستاد نماز جمعه بردخون به عنوان ستاد نمونه کشوری و ستادهای نماز جمعه استان به روایت گزارش تصویری«نماز آدینه» تجلیل شدند.

captcha