«سمت» با ۷۲ اثر به نمایشگاه مسکو می‌رود/ برپایی نشست بررسی ترجمه «تاریخ قرآن»
کد خبر: 3336596
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

«سمت» با ۷۲ اثر به نمایشگاه مسکو می‌رود/ برپایی نشست بررسی ترجمه «تاریخ قرآن»

گروه ادب: انتشارات سمت با ارائه ۷۲ عنوان کتاب، برپایی نشست بررسی ترجمه روسی کتاب «تاریخ قرآن» و ارائه این اثر در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران و به عنوان مهمان ویژه در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو شرکت می‌کند از حضور انتشارات «سمت» در این نمایشگاه خبر داد.

انتشارات سمت با 72 عنوان کتاب در غرفه ایران حضور می‌یابد. کتاب‌های این انتشارات در زمینه‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات روسی، حوزه علوم قرآنی، هنر، علوم تربیتی و فلسفه در غرفه ایران عرضه می‌شوند.

از مهم‌ترین عناوین کتاب‌هایی که توسط این انتشارات در غرفه ایران عرضه می‌شود می‌توان به کتاب «تاریخ قرآن» تالیف مرحوم آیت‌الله معرفت اشاره کرد که به زبان روسی منتشر شده و در سال 2015 به عنوان کتاب سال روسیه انتخاب شده است.

از دیگر برنامه‌های انتشارات سمت برگزاری دو نشست با عنوان بررسی کتاب‌های تألیفی این انتشارات به زبان روسی با محوریت تألیف متون آموزش زبان فارسی برای روس‌زبانان با حضور سیدحسن زهرایی، پرفسور ایوانف و سیدوروا و نشست بررسی ترجمه روسی کتاب «تاریخ قرآن» تألیف آیت‌الله معرفت با حضور حمید هادوی، مترجم و ویراستار علمی ترجمه کتاب و غلامرضا نوعی است.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو از 11 تا 15 شهریورماه در محل پارک «ودن خواه» برگزار می‌شود و ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

captcha