جهاد دانشگاهی می‌تواند در تدوین اسناد توسعه‌ای نقش اساسی ایفا کند
کد خبر: 3336873
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
حمیدرضا طیبی:

جهاد دانشگاهی می‌تواند در تدوین اسناد توسعه‌ای نقش اساسی ایفا کند

گروه سیاسی: رئیس جهاد دانشگاهی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دو برنامه توسعه تا افق چشم‌انداز بیشتر باقی نمانده است و جهاد دانشگاهی در تدوین آنها می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حمیدرضا طیبی، امروز، چهارشنبه، 7 مردادماه در دیدار مدیران ارشد جهاد دانشگاهی با رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه توسعه فرهنگی و توسعه فناورانه از ارکان پیشرفت ایران اسلامی است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی بر این اساس تاکنون سه هدف عمده را دنبال کرده است؛ طی برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی در سطح آموزش عالی، فعالیت‌هایی به سمت تخصصی‌شدن دانش داشته است.
طیبی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ و حوزه پژوهش و فناوری نیز تلاش کرده است براساس مزیت‌های ملی حرکت کند که در استان‌های مختلف با توجه به اقتضای محیطی، فعالیت‌های این مرکز صورت گرفته است.
رئیس جهاد دانشگاهی همچنین گفت: در مورد تأمین منابع مالی مورد نیاز تلاش شده است که به شکل خودکفا عمل کنیم؛ بدین ترتیب 20 درصد هزینه‌های جاری جهاد دانشگاهی توسط دولت تأمین شده و 80 درصد باقیمانده از طریق کارفرمایی تأمین اعتبار شده که در حدود 160 میلیارد تومان است.
طیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور مأموریت‌های مشخصی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: تحقیقات علمی و فناورانه در کشور با هدف توسعه انجام گرفته است، در عین حال برنامه‌ریزی برای انتقال پیشرفت‌های ایران به جامعه هدف جمهوری اسلامی همانند سایر کشورهای توسعه‌یافته پیگیری شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی یکی دیگر از مأموریت‌های این نهاد را کمک به دولت در جهت ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: در این راستا طرح‌هایی تاکنون به دولت ارائه و فناوری‌هایی مطرح شده که قابلیت اشتغالزایی مستقیم 20  هزار نفر را دارد.
وی تصریح کرد: دو برنامه توسعه تا افق چشم‌انداز 1404 بیشتر باقی نمانده است و جهاد دانشگاهی در تدوین آنها می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم ارتباط خوب جهاد دانشگاهی با مجلس متأسفانه این موضوع تاکنون به شکل سیستماتیک تبدیل نشده است که امیدواریم در آینده این موضوع به یک سازوکار سیستماتیک منتهی شود.

captcha