اذان حرم مطهر رضوی به صورت زنده از صداوسیما پخش می‌شود
کد خبر: 3336984
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
به زودی؛

اذان حرم مطهر رضوی به صورت زنده از صداوسیما پخش می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر کل صدا و سیمای خراسان با بیان اینکه در آینده نزدیک، اذان حرم مطهر رضوی به صورت زنده پخش خواهد شد، بیان کرد: این اتفاق چشم همه دل‌دادگان حضرت رضا(ع) در هنگام اذان به حرم منوره رضوی را به سمت بارگاه ثامن‌الحجج(ع) روانه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی نهاوندی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در مراسم افتتاح پروژه‌های معاونت فنی صداوسیمای خراسان رضوی که امروز، هشتم مرداد در مسجد رضوان مشهد برگزار شد، با اعلام کسب رتبه برتر برنامه‌های ماه مبارک رمضان  این مرکز در میان سایر استان‌ها، اظهار کرد: برنامه سحر و افطار، مراسم شب قدر و راهپیمایی روز قدس شبکه خراسان رضوی در بین مراکز توانسته رتبه نخست را کسب کند.

وی ادامه داد: دیجیتال‌سازی و تکمیل دیجیتال‌سازی مرکز خراسان رضوی در شهرستان‌های کاشمر، باخزر، سرخس، تربت‌جام و تربت حیدریه امروز رقم خواهد خورد که این شهرها به حوزه دیجیتال‌سازی استان افزوده می‌شوند.

95 درصد استان تحت پوشش شبکه دیجیتال

وی بیان کرد:  در مدت 2.5 تا سه سال با همت و تلاش مسئولان فنی صدا و سیمای خراسان رضوی توانستیم رشد 95 درصد پوشش به بالا را در سطح استان داشته باشیم این در حالی است که رشد 98 درصد آنالوگ کشور در چند دهه به این موفقیت دست یافته بود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ابراز کرد: با این مقدار توانستیم مقدار زیادی از سطح شهرستان‌ها و روستاهای استان را تحت پوشش قرار دهیم که با حمایت نمایندگان مجلس و ماده 180 و حمایت استانداری می‌توانیم به مرز پوشش 100 درصدی استان برسیم.

نهاوندی با بیان اینکه دومین اتفاقی که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، دو نقطه از مراکز مهم شهرستان مشهد با همکاری مخابرات به شبکه فیبر نوری مجهز خواهند شد، اضافه کرد: ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) و سالن شهید بهشتی دو مرکزی هستند که با همکاری مخابرات و صدا و سیمای خراسان رضوی به سیگنال‌ رسانی فیبرنوری مجهز شدند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه شبکه HD که فعلا در تهران فعال است، امروز در پایتخت معنوی ایران راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه مشهد سالانه شاهد 25 میلیون زائر است، این قدرت رسانه‌ای و توان رسانه‌ای مستقیم و مستمر را مشاهده خواهند کرد.

نهاوندی با بیان اینکه در آینده نزدیک، اذان حرم مطهر رضوی به صورت زنده پخش خواهد شد، بیان کرد: این اتفاق چشم همه دل‌دادگان حضرت رضا(ع) در هنگام اذان به حرم منوره رضوی را به سمت بارگاه ثامن‌الحجج(ع) روانه می‌کند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه ما در آستانه ورود به سال 2017 و نامگذاری شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستیم، ابراز کرد: این اتفاقات تا سال 2040 تکرار نخواهد شد و فرصت‌های دیگر نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در این سال فرهنگ ایرانی ـ اسلامی باید متبلور شود، افزود: با توجه به قدمتی که خراسان رضوی دارد، باید نماد و توانمندی‌های رسانه را نشان دهیم که این امر نیازمند حمایت استانداری و مرکز است.

نهاوندی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم این اتفاق در سال 2017 اجرایی شود، باید زیرساخت‌ آن فن آوری تأمین شود تا ما با سرعت بیشتری به این مقصود برسیم.

captcha