آغاز عملیاتی شدن سند توسعه نماز/ نظارت بر دستگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم
کد خبر: 3337006
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
مظفر اعلام کرد:

آغاز عملیاتی شدن سند توسعه نماز/ نظارت بر دستگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم

گرو جامعه: قائم‌مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه سند توسعه نماز در دستگاه‌ها عملیاتی شده است، گفت: ستاد اقامه نماز بعد از عملیاتی شدن طرح، فعالیت و نظارت و پیگیری خودش را آغاز کرده است.

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور درگفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به چگونگی و روند سند توسعه نماز، گفت: این سند، آیین‌نامه ترویج و توسعه نماز است که در هیات دولت مصوب و ابلاغ شده است.

آیین‌نامه ترویج و توسعه نماز طرح بسیار جامع و کاملی است

قائم مقامی ستاد اقامه نماز افزود: آیین‌نامه ترویج و توسعه نماز17 ماده دارد که طرح بسیار جامع و کاملی است. در این سند نقش و وظیفه همه دستگاه‌ها را در حوزه نماز و ترویج آن مشخص شده است.

مظفر با اشاره به اینکه این طرح فعالیت خود را در دستگاه‌ها آغاز و  عملیاتی شده است گفت: ستاد اقامه نماز هم بعد از عملیاتی شدن طرح، فعالیت و نظارت و پیگیری خودش را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که انجام شده، وزارت راه و شهرسازی در ساخت مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، ساخت و ساز نمازخانه‌ها ومساجد در شهرک‌ها، وزارت بهداشت و درمان در نمازخانه‌ها و نماز بیمارستان‌ها، آموزش و پرورش در نماز دانش‌آموزان، سازمان بهزیستی در مهدهای کودک، صدا و سیما در تولید فیلم و سریال و موارد دیگر که همه اینها تصویب شده و در حال اجرا است.

در حال حاضر ارزیابی‌ها در حال انجام است

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی را هم برای ارزیابی دستگاه‌ها در این حوزه انجام خواهیم داد اظهار کرد: در حال حاضر این ارزیابی‌ها در حال انجام است و در آخر سال با امتیاز‌بندی معرفی خواهیم کرد که کدام دستگاه فعالیت بهتری و کدام دستگاه‌ها فعالیت ضعیف‌تری را در این حوزه داشته است.

از بهترین‌های طرح در اجلاس 24 نماز تقدیر خواهیم کرد

وی با بیان اینکه از بهترین های این طرح در اجلاس 24 نماز تقدیر خواهیم کرد، افزود: در بیست و چهارمین اجلاس نماز بهترین ها را معرفی خواهیم کرد و از آنها تقدیر می‌کنیم و به نفرات آخر هم تذکراتی را برای عملکرد بهتر خواهیم داد.

captcha