عضویت ۳۹ هزار نفر در ستادهای نماز جمعه/یادواره شهدای ستادهای نمازجمعه برگزار می‌شود
کد خبر: 3337010
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
سیاح خبرداد:

عضویت ۳۹ هزار نفر در ستادهای نماز جمعه/یادواره شهدای ستادهای نمازجمعه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول ستادهای نماز جمعه کشور از برگزاری یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه در پایان سال‌جاری یا اوایل سال ۹۵ خبرداد و گفت: اطلاعات شهدای ستادهای نماز جمعه که ۳۰۰ نفر هستند، جمع‌آوری شده و دانشنامه شهدای ستادها در حال چاپ است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام محمود سیاح، مسئول ستادهای نماز جمعه کشور، پنج‌شنبه، هشتم مردادماه در حاشیه افتتاح نمایشگاه فعالیت‌های ستاد نمازجمعه شهرستان خرم‌آباد، در جمع خبرنگاران، گفت: حدود 39 هزار نفر عضو ستادهای نماز جمعه کشور هستند که 14 هزار از آن‌ها را خواهران و 25 هزار نفر را برادران تشکیل می‌دهند.
وی، ادامه داد: این آمار، آمار حلقه‌های مرکزی است در صورتی‌که تعداد زیادی به ستادهای نماز جمعه مرتبط هستند که اگر آن‌ها را جمع‌آوری کنیم تعداد خیلی بیشتری است.
سیاح، افزود: ستادهای نماز جمعه مردمی هستند و بدنه ستادها از مسئولین و مردم و از اقشار مختلف مانند مردم عادی، کشاورزان و افراد حوزه و دانشگاه تشکیل می‌شوند که هم جوانان و هم پیشکسوتان را تشکیل می‌دهند.
مسئول ستادهای نماز جمعه کشور، تصریح کرد: ستاد نماز جمعه نوعی تشکل مردمی است که کار در آن‌ها ویژگی‌های خاص خودش را دارد.
وی، خاطرنشان کرد: آنچه در دستور کار ستادهای نماز جمعه است جذب جوانان هم به ستادها و هم خود نماز جمعه است که در بخش جذب جوانان به ستادها برنامه‌ریزی‌های با نگاه روز مانند استفاده از ابزارهای تبلیغاتی روز که جوانان با آن‌ها سروکار دارند مانند سایت‌ها و وبلاگ‌ها را داریم.
سیاح، افزود: خطبه‌های نماز جمعه باید ارزشمند بوده و در رابطه با بحث‌های روز باشد، چنانچه در سطح کشور در بیش‌از 830 نماز جمعه، خطیب‌ها به این امر می‌پردازند.
مسئول ستاد نماز جمعه کشور، در رابطه با وضعیت ستادهای نماز جمعه در استان لرستان، گفت: در سال 89 از 10 ستاد نماز جمعه لرستان بازدید کردم تا این لحظه سرکشی مجددی نداشتم، امروز از چند ستاد شهرستان‌ها دیدن می‌کنیم و تا فردا همه را می‌بینیم، الان نمی‌توانم ارزیابی دقیقی ارائه دهم.
وی، بیان کرد: با توجه به این‌که مردم لرستان متدین و ولایت‌مدار هستند لذا وضعیت ستادهای لرستان باید خوب باشد.
سیاح، در رابطه با برگزاری یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه، که 300 نفر هستند، اظهار کرد: اطلاعات شهدای ستادهای نماز جمعه جمع‌آوری شده و دانشنامه شهدای ستادها در حال چاپ است، که با اتمام آن می‌توان در پایان سال 94 یا اوایل سال 95 یادواره را برگزار کرد.
مسئول ستادهای نماز جمعه کشور، با اشاره به این‌که ستادهای نماز جمعه باید با توجه به امکانات و ظرفیت‌هایشان ارزیابی شوند، عنوان کرد: مسلماً ستادهای نماز جمعه مراکز استان‌ها را باید به شکلی، شهرستان‌ها را به شکلی و روستاها را نیز باید به شکلی ارزیابی کرد اما آن‌چه مسلم است، این است که تحت منویات ائمه جمعه ستادها با توجه به امکانات موجود در منطقه سطح فعالیت‌های خوبی دارند.
وی، با اشاره به اقدامات فرهنگی ستادهای نماز جمعه به‌عنوان یک عنصر فعال، اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد نماز جمعه در حوزه فعالیت نهاد نماز جمعه است چراکه سازمان‌های تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، وزارت ارشاد و تشکل‌های مردمی در زمینه کارهای فرهنگی فعالیت می‌کنند، لذا ستاد نماز جمعه عنصر فرهنگی است که می‌تواند در این زمینه قدم بردارد.
سیاح، افزود: باید برآیند و پیشانی کارهایی که ستادهای نماز جمعه انجام می‌دهند جذب مخاطب به نماز جمعه ختم شود، یعنی ستادها معمولاً به کارهای پراکنده نمی‌پردازند، اگر فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند باید مرتبط با نماز جمعه باشد، یعنی مخاطبی که برای آن کارهای قرآنی انجام می‌دهند به نماز جمعه جذب کنند.
مسئول ستادهای نماز جمعه کشور، ادامه داد: همچنین اگر پیرامون هیئات مذهبی فعالیت می‌کنند باید برآیند و نتیجه آن فعالیت به نماز جمعه ختم شود.
وی، تصریح کرد: برخی از ستادها به برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی و مسابقات در مناسبت‌های مذهبی و در بعضی از جاها مسابقات نقاشی و خطاطی اشتغال دارند که توفیقات خوبی هم در این زمینه داشته‌اند.

captcha