افزایش ۱۰۰ درصدی خدمات پزشکی در اربعین
کد خبر: 3337240
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
حیدری عنوان کرد:

افزایش ۱۰۰ درصدی خدمات پزشکی در اربعین

گروه سلامت: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام‌کرد: برنامه‌های اربعین در سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش کمی و کیفی خواهد‌داشت و ۴۰ تن دارو به عراق ارسال خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در جمع خبرنگاران با اشاره به روند اعزام زائران به عتبات عالیات طی ایام تابستان و ماه مبارک رمضان در خصوص وضعیت سلامتی زائران عتبات گفت: از نیمه ماه مبارک رمضان که مصادف بود با تولد امام حسن مجتبی(ع) اعزام‌ها آغاز شد و ما نیز درمانگاه‌های خود را در عتبات عالیات بازگشایی کردیم و تاکنون مشکل خاصی از نظر سلامتی برای زائران پیش نیامده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر سه درمانگاه در کربلای معلی داریم که دو درمانگاه شبانه‌روزی و یک درمانگاه 16 ساعته است؛ دو درمانگاه در نجف اشرف و یک درمانگاه نیز در کاظمین فعال هستند.

حیدری با اشاره به اینکه در سه مناسبت نیمه شعبان، تاسوعا و عاشورا و اربعین علاوه بر زائران ایرانی خدمات هلال احمر ایران به زائران سایر کشورها نیز ارائه می‌شود، گفت: در سال جاری برای اربعین حسینی برنامه مفصلی را تدارک دیده‌ایم.

ارسال 40 تن دارو برای زائران اربعین حسینی

وی اعلام کرد: پیشنویس عملیات اجرایی در 27 آیتم آماده و کارهای اجرایی و عملیاتی مراسم اربعین نیز از همین اکنون آغاز شده است و تقریباً 40 تن دارو و تجهیزات از همین اکنون به عراق ارسال و در کربلا و نجف انبار خواهند شد؛ تعداد چادرهای ما در مسیر نجف به کربلا نیز از هفت چادر به 10 چادر افزایش پیدا خواهد‌ کرد.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت از افزایش ارائه خدمات به زائران اربعین از هفت روز به 15 روز خبر داد و گفت: تمام برنامه‌های سال گذشته در خصوص اربعین در سال جاری 100 درصد افزایش کمی و کیفی خواهد‌داشت.

وی اربعین حسینی سال گذشته را یک پدیده بزرگ و در حقیقت یک معجزه تفسیر و اظهار کرد: هیچ کس تصور نمی‌کرد یک جمعیت دو تا سه میلیون نفری فقط از ایران راهی عراق شود آن هم با آن شرایط امنیتی موجود؛ مردم ایران با عشق و علاقه‌ای که به اهل بیت(ع) دارند این کار را انجام داده‌اند ما نیز به عنوان اولین سالی که با چنین حجمی از جمعیت مواجه بودیم هفت چادر بین نجف و کربلا راه‌اندازی کردیم، 25 آمبولانس و 330 نیروی جمعیت هلال احمر نیز بین مسیر نجف و کربلا مستقر شدند.

حیدری در پایان گفت: در کل تاریخ ارائه خدمات جمعیت هلال احمر به زائران، خدماتی که در سال گذشته به زائران اربعین حسینی صورت گرفت، بی‌سابقه بود و تعداد سه درمانگاه ثابت و چهار درمانگاه سیار در کربلا، چهار تیم اورژانسی در کربلا و همزمان سه درمانگاه در نجف اشرف راه‌اندازی و 20 تن دارو و تجهیزات به عراق ارسال شد و ما تجربه‌های سال گذشته را در سال جاری توسعه می‌دهیم.

captcha