گرامیداشت چهلمین روز ارتحال آیت‌الله آصفی در کوفه + عکس
کد خبر: 3337386
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

گرامیداشت چهلمین روز ارتحال آیت‌الله آصفی در کوفه + عکس

شعب خارجی: آیین گرامیداشت چهلمین روز ارتحال آیت‌الله محمدمهدی آصفی، نماینده پیشین مقام معظم رهبری در عراق در دانشگاه کوفه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه نجف، اساتید دانشگاه، شخصیت‌های علمی و چهره‌های فرهنگی ـ سیاسی عراق در دانشگاه کوفه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، آیت‌الله تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با بیان این‌که آن عالم مجاهد را از سال‌های بسیار دور می‌شناخته است، به بررسی شخصیت علمی آیت‌الله آصفی پرداخت و نقش وی را در ادوار گوناگون تاریخ معاصر مانند حضور در میدان‌های مبارزه با دشمن بعثی در هشت سال دفاع مقدس ستود.


سپس، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده جدید مقام معظم رهبری در عراق، ضمن ارج‌نهادن به خدمات طولانی مرحوم شیخ محمدمهدی آصفی در عراق بیان کرد: مشی و راه ترسیم‌شده آن روحانی وارسته، مسیری است که نمایندگی رهبر معظم انقلاب در عراق به آن پایبند خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، دبیر‌کل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) نیز در ادامه به شخصیت استوار مرحوم آیت‌الله آصفی در مقابله با جریانات سلفی ـ تکفیری اشاره کرد و وی را در زمره کسانی دانست که در شرایط سخت مبارزه و زمانی‌که کم‌تر کسی در برابر افکار و اندیشه‌های داعش موضع می‌گرفت، مقابل این جریانات، بدون واهمه ایستادگی کرد.


حکیم، از اساتید برجسته دانشگاهی در عراق از دیگر سخنرانان مراسم بود که به سابقه طولانی ارتباط خود با آیت‌الله آصفی در دوران مبارزه و همچنین تأکید ایشان بر ارتباط بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد.
در حاشیه این مراسم، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد نمایشگاه عکسی از آیت‌الله آصفی مشتمل بر دوران طلبگی، مبارزه، مسئولیت‌های اجتماعی، حضور در کشورهای گوناگون، دوران بیماری، ارتحال، تشییع در قم و نجف و خاکسپاری برپا شد.
بنابر اعلام این خبر، این مراسم به صورت مستقیم از هشت شبکه ماهواره‌ای پخش شد و در پایان، سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، آیت‌الله سیستاتی و زندگینامه آیت‌الله آصفی به صورت مکتوب در قالب بسته‌های فرهنگی میان شرکت‌کنندگان توزیع شد.


گفتنی است، آیت‌الله محمدمهدی آصفی، نماینده سابق رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق، بامداد 16 ماه شعبان امسال در ایران درگذشت و پس از تشییع در دو شهر مقدس قم و نجف و اقامه نماز از سوی آیات عظام مکارم شیرازی و فیاض در این دو شهر، در جوار مولایش امیرالمؤمنین‌ حضرت علی(ع) برای همیشه آرام گرفت.
 

captcha