میزبانان ۴ دوره آینده مسابقات قرآن دانش‌آموزی مشخص شدند
کد خبر: 3337409
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

میزبانان ۴ دوره آینده مسابقات قرآن دانش‌آموزی مشخص شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: میزبانان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در چهار سال آینده مشخص شدند.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: برای میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی یک برنامه زمان‌بندی پنج‌ساله پیش‌بینی شده است که پنج ساله اول آن به پایان رسیده است و پنج سال دوم نیز امسال آغاز شد.
وی افزود: نخستین میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در پنج سال دوم، استان فارس ـ شهر شیراز بود که این استان میزبان سی و سومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی بود.
مسیب‌زاده با بیان اینکه چهار استانی که میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در چهار سال آینده خواهند بود نیز مشخص شده‌اند، گفت: استان‌های همدان، تهران، اردبیل و زنجان به ترتیب چهار استانی هستند که طی چهار سال آینده میزبانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی خواهند بود.
وی یادآور شد: استان خراسان رضوی ـ مشهد مقدس نیز به واسطه حرم مطهر امام رضا(ع) به صورت ثابت هرسال میزبان بخشی از مسابقات قرآن دانش‌آموزی است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: مشخص شدن میزبانان دوره‌های بعدی مسابقات قرآن دانش‌آموزی از نکات ارزشمندی است که شاید در دیگر دستگاه‌ها مشابه آن اتفاق نیفتاده باشد.

یادآوری می‌شود، به پیشنهاد سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات سراسری قرآن شکوفه‌ها با مسابقات قرآن دانش آموزی ادغام شد و از این پس وزارت آموزش و پرورش برگزارکننده مستقیم مسابقات قرآن زیر 18 سال خواهد بود.

captcha