کاهش تعداد زائران ایرانی به دلیل گرمای هوای ۵۰ درجه عراق
کد خبر: 3338239
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
حیدری عنوان کرد:

کاهش تعداد زائران ایرانی به دلیل گرمای هوای ۵۰ درجه عراق

گروه سلامت: معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به افزایش گرمای هوا در عراق به بالای ۵۰ درجه، از کاهش تعداد زائران ایرانی در عراق خبر داد.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به هوای بسیار گرم عراق، گفت: هواشناسی عراق اعلام کرده است که به دلیل افزایش بسیار شدید گرمای هوا از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری که دما به بالای 50 درجه می‌رسد، کل اداره‌های عراق تعطیل است.

حیدری اعلام کرد: نباید انتظار داشته باشیم در این شرایط زائر زیادی داشته باشیم البته حضور زائران در عراق قطع نشده است و همین اکنون نیز زائران ایرانی در عراق حضور دارند.

وی افزود: تصور ما بر این است که با کاهش گرمای هوا تعداد زائران ایرانی در عراق افزایش پیدا کند. البته با توجه به در پیش بودن روز عرفه و عید قربان تعداد زائران طبیعتاً افزایش پیدا خواهد کرد.

حیدری در خصوص برنامه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت برای روز عرفه، گفت: از آنجایی که در مراسم عرفه زائران در کربلا فقط به قرائت دعای عرفه می‌پردازند و پیاده‌روی صورت نمی‌گیرد، هیچ‌گاه برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای ارائه خدمات پزشکی برای این روز صورت نمی‌گیرد و ما فقط به زائران ایرانی ارائه خدمات می‌کنیم.

وی در خصوص روند راه‌اندازی درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق نیز گفت: زمینی را در عباسیه شرقی در نزدیک‌ترین محل به حرم مطهر حضرت عباس(ع) خریداری کرده‌ایم، ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز ساخت درمانگاه را در 10 طبقه متقبل شده است. این درمانگاه در حال ساخت است و طی 18 ماه با اتمام ساخت و تجهیز آن شاهد تحولات بزرگ در ارائه خدمات پزشکی به زائران خواهیم بود.

captcha