53 استاد و دانشجو به بررسی نکات نامه رهبر به جوانان اروپا و آمریکای شمالی می‌پردازند
کد خبر: 3338522
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
طی سه روز در مشهد؛

53 استاد و دانشجو به بررسی نکات نامه رهبر به جوانان اروپا و آمریکای شمالی می‌پردازند

گروه سیاسی: 53 استاد و دانشجوی ایرانی خارج از کشور با حضور نمایندگان رهبری در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور به بررسی و تبیین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور صبح امروز، 12 مردادماه با حضور دانشجویان و نمایندگان رهبر معظم انقلاب در مشهد کار خود را آغاز کرد.

ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سیدابومحمد مرتضوی، رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در امور دانشجویان خارج از کشور گفت: گفت: ترویج نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نیازمند فکر و دغدغه جدی است، همچنین این امر مهم به تخصیص زمان ویژه و زنده نیاز دارد از این رو متولیان امر باید زمانی را  به این امر اختصاص دهند که این حداقل حرکت در این زمینه است.

رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در امور دانشجویان خارج از کشور با تأکید بر اینکه بین 80 تا 120 دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور به ادامه تحصیل می‌پردازند، عنوان کرد: هر دانشجو ایرانی در خارج از کشور از مسئولان که در رابطه با امور خارجه فعالیت می‌کنند، انتظاراتی دارد که این انتظارات به جاست و باید مورد توجه و حمایت مسئولان قرار گیرد.

همچنین در ادامه این مراسم سعید سهراب‌پور، دبیر اجرایى نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانى خارج از کشور ابراز کرد: در این همایش 20 نفر از حوزه آسیا، 20 نفر از حوزه اروپا و 13 نفر مهمان ویژه که در مقاطع دکترا و فوق دکترا مشغول تحصیل و تحقیق علمى در دانشگاه‌هاى خارج از کشور هستند، حضور دارند.

وی با بیان اینکه 20 درصد از شرکت‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: یکى از نکات متفاوت این همایش بررسى و تبیین نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان اروپا و آمریکای شمالی است که در بخش ویژه‌اى توسط رییس ستاد ترویج نامه رهبری برای دانشجویان و اساتید تشریح و توضیح داده خواهد شد.

دبیر اجرایى نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانى خارج از کشور ادامه داد: همچنین از جمله برنامه‌هاى نهمین همایش اساتید و دانشجویان خارج از کشور سخنرانى‌هاى اخلاقى و قرآنى، بحث‌هاى روز اقتصاد کشور، جریان‌شناسى تکفیرى، بررسى وضعیت سیاسى انتخابات پیشرو و در نهایت میزگرد صنفى دانشجویان خارج از کشور با حضور مسئولان وزارتخانه است.

همچنین حجت‌الاسلام محمدجواد اژه‌اى، نماینده رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: دانشجویان و اساتیدى که در خارج از کشور مشغول تحصیل و تدریس هستند نباید دعواهاى داخلى کشور که بیشتر منشأ انتخاباتى دارد را به خارج از کشور انتقال دهند چرا که این فعل حرام و عین خیانت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور ایران 95 درصد داروهاى خود را به صورت بومى تهیه و تولید مى‌کند، این در حالی است که برخی باور نمی‌کنند ایران، با توجه به تحریم‌ها توانسته است به این موفقیت بزرگ دست یافته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌هاى اسلامى اروپا خطاب به دانشجویان و اساتید خارج از کشور اظهار کرد: اگر شما ندانید چه اتفاقى در حال رخ دادن در کشورتان است و تحلیل درستى از آن نداشته باشید قطعا توان دفاع نیز نخواهید داشت.

وى با اشاره به نقش دانشجویان در تشریح و ترویج ارزش‌هاى اسلامى ابراز کرد: یکى از اقدامات خوبى که توسط دانشجویان ایرانى انجمن لاهه هلند در خصوص نامه رهبرى به جوانان اروپایى و امریکا انجام شد، اهداى گل به همراه پیام رهبرى در یکى از پارک‌هاى کشور هلند بود که بازخورد خوبى نیز از مردم آن کشور نیز دریافت کرده بودند.

حجت‌الاسلام اژه‌اى در ادامه به نحوه شکل‌گیرى گروهک تروریستى داعش اشاره کرد و گفت: از جمله عواملى که باعث ملحق‌شدن برخى از افراد به گروه تروریستى داعش می‌شود، تحقیر مسلمانان در جوامع غربى و به ویژه مسلمانان سیاه‌پوست است.

منصور شادنام، استادیار دانشگاه فرانسه نیز در این همایش خطاب به اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با تأکید بر اینکه مقاومت تک نفره در مقابله با هجمه‌های فرهنگی امری سخت و غیر قابل تحقق است، ابراز کرد: امروزه زندگی در خارج از کشور تنها به نیت فرادا صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه اتحادی میان مسلمانان در خارج از کشور به چشم نمی‌خورد که این امر موجب می‌شود فرد هویت دینی و ملی خود را فراموش کند.

وی با اشاره به تأکید امام موسی‌صدر بر اتحاد مسلمانان و عدم تک‌روی در مسائل فرهنگی عنوان کرد: امروز همه امور به صورت سازمان یافته و دسته جمعی صورت می‌گیرد لذا در این دنیای سازمانی اگر بخواهیم تک روی را پیش گیریم، با شکست مواجه خواهیم شد

استادیار دانشگاه فرانسه با اشاره به مشروعیت امور قبیح در جوامع غربی، اضافه کرد: دشمنان نظام همواره می‌کوشند اموری غیر دینی را نظیر هم همجنس بازی مشروعیت بخشند زیرا با تحقق این امر پایه‌های اسلام و در پی آن نظام آسیب می‌بیند از این رو متولیان باید برای مقابله با این امر اهتمام ویژه‌ای ورزند.

یادآور می‌شود، نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور از امروز، 12 مردادماه در هتل جم مشهد آغاز و به مدت چهار روز تا 15 مردادماه ادامه دارد.

captcha