۱۵ مرداد؛ آخرین مهلت فراخوان برنامه‌های پژوهش و آموزش عالی قرآنی/ ۲۰۵ طرح دریافت شده است
کد خبر: 3338617
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
ابوالفضل خوش‌منش خبر داد:

۱۵ مرداد؛ آخرین مهلت فراخوان برنامه‌های پژوهش و آموزش عالی قرآنی/ ۲۰۵ طرح دریافت شده است

گروه دانشگاه: دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور با بیان اینکه در پی فراخوان برنامه‌های ملی و بین‌المللی پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور تاکنون ۲۰۵ طرح به این مرکز رسیده است، آخرین مهلت ارسال طرح به این فراخوان را ۱۵ مردادماه اعلام کرد.

ابوالفضل خوش‌منش، دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های ملی و بین‌المللی پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارند؟ گفت: در مجموع 205 طرح در رابطه با هفت برنامه‌ای که فراخوان آن اعلام شده بود، رسیده است.

15 مردادماه؛ آخرین مهلت ارسال اثر

وی مهلت ارسال طرح به فراخوان برنامه‌های ملی و بین‌المللی پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور را 15 مردادماه اعلام کرد و افزود: برای هفت برنامه امکان ارسال طرح وجود دارد و با توجه به ماهیت تخصصی و فنی بودن دو برنامه، برنامه ملی استقرار سامانه هوشمند مدیریت دانش قرآنی و برنامه ملی طراحی و استقرار نظام جامع برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی نظام پژوهشی آموزش عالی قرآنی مجری برنامه خود مرکز شده است.

خوش‌منش به هفت برنامه‌ای که فراخوان ارسال طرح برای آن‌ها اعلام شده است اشاره کرد و گفت: این هفت طرح شامل برنامه ملی گفتمان‌سازی ادبیات توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه تخصصی، برنامه ملی طراحی، تدوین و ارتقای برنامه‌های درسی قرآنی نظام آموزش عالی، برنامه ملی توسعه مطالعات نظام‌سازی قرآنی، برنامه ملی مطالعات فرهنگ‌سازی و مدیریت امور قرآنی،  برنامه ملی مطالعات فرهنگ‌سازی و مدیریت امور قرآنی، برنامه ملی و بین‌المللی گسترش گفتمان قرآنی اهل بیت(ع) در عرصه داخل و بین‌الملل، برنامه ملی ارتقای سرمایه انسانی نظام پژوهش و آموزش عالی قرآنی و برنامه ملی توانمندسازی نیروی انسانی نظام پژوهش و آموزش عالی قرآنی در تعاملات بین‌المللی هستند.

تاکنون 205 طرح به این مرکز رسیده است

خوش‌منش تعداد کل طرح‌های رسیده به این مرکز را تاکنون 205 طرح اعلام و اظهار کرد: این طرح‌ها همراه با دو طرح دیگر مصوبه هجدهمین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور است که سبد پروژه‌های آن توسط اعضای کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور، دانشگاه‌های سراسر کشور و دستگاه‌های اجرایی تصویب شده است.

یادآور می‌شود، اساتید و پژوهشگران می‌توانند تا 15 مردادماه از طریق پایگاه اینترنتی http://www.msrt.ir/fa/quran/pages/Home.aspx نسبت به ارسال طرح‌های خود اقدام کنند.

captcha