الگوگیری از شهدا موجب نهادینه‌شدن وحدت در جامعه می‌شود/ اجرای موفق طرح نظام سلامت
کد خبر: 3340648
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
سالاری:

الگوگیری از شهدا موجب نهادینه‌شدن وحدت در جامعه می‌شود/ اجرای موفق طرح نظام سلامت

گروه اندیشه: استاندار بوشهر در نشست هم‌اندیشی صمیمانه با فعالان مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه تشییع پیکر شهدا، بیانگر اتحاد و همدلی در استان است، عنوان کرد: در راستای همدلی و همزبانی باید از شهدا الگو بگیریم تا وحدت در جامعه بهتر نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در نشست هم اندیشی صمیمانه با فعالان مطبوعات وخبر گزاری ها استان بوشهر که در سالن کنفرانس کوثر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: نامگذاری روز خبرنگار به مناسبت سالروز شهادت یکی از اصحاب رسانه، بیانگر اثربخشی و توجه به معنویت این مهم است که انجام این مهم، رسالت اصحاب رسانه را در عرصه اطلاع رسانی مهم‌تر می‌کند.
نماینده عالی دولت در استان بوشهر رسالت خبرنگاری را امر به معروف و نظارت مردم بر مردم و مردم بر مسئولان دانست و اضافه کرد: همزمانی بزرگداشت روز خبرنگار با ورود 9 شهید گمنام و یک سردار شهید به استان بوشهر و حضور اقشار مختلف مردم برای تشییع پیکر شهدا، بیانگر اتحاد و همدلی در استان است و رسانه‌ها نیز برای تقویت این اصل باید کمک کنند.
وی افزود: در راستای همدلی و همزبانی باید از شهدا الگو بگیریم تا وحدت در جامعه بهتر نهادینه شود.
استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت منطقه آزاد بوشهر یادآور شد: همزمان با درخواست تاسیس منطقه آزاد بوشهر«سال گذشته» نقشه و محدوده نیز به دبیرخانه ارایه شده است و در کمیته تخصصی و شورای عالی مناطق آزاد از ایجاد منطقه بر روی محدوده پیشنهادی دفاع شد و پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد بر اساس آن مصوب شد.
مصطفی سالاری تصریح کرد: زمین‌های تعیین شده برای ایجاد منطقه آزاد بوشهر شور و لم یزرع است به گونه‌ای که قابل زمین‌خواری از سوی افراد نیست.


وی با اشاره به اینکه سند ثبتی محدوده تعیین شده برای منطقه آزاد بوشهر، بنام دولت است ادامه داد: تصویب نشدن منطقه آزاد بوشهر از سوی مجلس شورای اسلامی ناشی از اختلاف سلیقه حقوقی است.
این مقام مسئول گفت: مجلس معتقد است نقشه منطقه آزاد باید پس از ممهور شدن به مهر دولت در متن لایحه قید و در اختیار مجلس قرار گیرد اما دولت معتقد است تعیین محدوده می‌تواند به موجب قانون مصوب مجلس به دولت واگذار شود.
سالاری با بیان اینکه از ارایه نظر، پیشنهاد و انتقاد در خصوص موضوعات مرتبط با منطقه آزاد بوشهر استقبال می‌شود ابراز کرد: اگر تعیین محدوده منطقه آزاد در اختیار دولت نباشد برای کمترین بازنگری در محدوده نیز، نیاز به مصوبه مجلس است که فرایند زمان بری را در پی خواهد داشت.
استاندار بوشهر افزود: پیش از این، مناطق آزاد ارس، انزلی و اروند سه منطقه‌ای هستند که در متن قوانین مربوطه، اختیار واگذاری محدوده آنها به دولت محول شده و بر این اساس از سوی مجلس مصوب شده‌اند و سه منطقه از جمله کیش و قشم نیز با نقشه به تایید مجلس رسیده‌اند لذا تعیین محدوده منطقه آزاد بوشهر نیز می‌تواند در حیطه اختیار دولت قرار گیرد.
وی گفت: با این وجود، برای سرعت بخشی در روند تصویب منطقه آزاد بوشهر، بدون اصلاح لایحه ارسالی دولت به مجلس، نقشه محدوده آن توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مجدداً به کمیسیون‌های مربوط به صورت کتبی ابلاغ شده است.
استاندار بوشهر در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص جابه‌جایی روستاهای هلیله و بندرگاه که در جوار نیروگاه اتمی بوشهر هستند، افزود: مصوبه 150 میلیارد تومانی مربوط به دولت قبل است که هیچ اعتباری نیز در سال 1390 برای این موضوع تخصیص نیافته است.
وی یادآور شد: دولت یازدهم برای پیگیری مطالبات ساکنان این مناطق در نشست عمومی و دو بار نیز شخص رئیس جمهوری به شکل انفرادی دستور پیگیری موضوع را دادند و دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور نیز در تیرماه امسال طی نامه‌ای خواستار اعلام اعتبار مورد نیاز برای اجرای زیر ساخت های محل اسکان مجدد و تامین سایر هزینه‌ها شده‌اند.


سالاری گفت: جابه‌جایی روستاهای هلیله و بندرگاه مستلزم تعیین محدوده‌ای است که ساکنان آن حاضر به سکونت در آن منطقه باشند.
وی تصریح کرد: دولت برای اجرای این مهم دغدغه دارد و پیگیر موضوع است اما به دلیل شرایط و وضعیت موجود با توجه به شمار جمعیت و لحاظ نیازمندی‌ها برای ایجاد رضایتمندی در بین مردم، کارآسانی نیست اما گام به گام باید انجام شود.
دکتر سالاری در خصوص سرانجام پروژه خط ریلی بوشهر- شیراز نیز گفت: راه‌آهن بوشهر مصوبه شورای اقتصاد را دارد و بر اساس آن ترک تشریفات برای انتخاب پیمانکار و فاینانس خارجی که کشور چین بود مجوزهای لازم صادر شده است اما با تحولات سیاسی و توافق مذاکرات هسته‌ای، انتخاب تامین کننده مالی و شرکت‌های طرف قرارداد برای اجرای این مهم محدود به کشور چین نخواهد شد و کشورهای خارجی و شرکت‌های سرمایه گذار دیگری نیز امکان حضور در این پروژه ملی را خواهند داشت.

راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر
وی در خصوص راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای در استان بوشهر که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، بیان کرد: این مهم با دو هزار مترمربع به نتیجه رسیده است و در کنار آن یک توافق بسیار خوب نیز بین مدیریت ارشد استان با معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان انرژی اتمی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است که خبر آن از سوی آقایان دکتر صالحی یا دکتر هاشمی اعلام می‌شود.
استاندار بوشهر یادآور شد: با مشارکت وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی جمعا 600 میلیارد ریال برای آموزش 18 هزار نفر از جویندگان کار در استان بوشهر هزینه می‌شود که سهم امسال از این شمار، پنج هزار نفر است.
مصطفی سالاری افزود: برای اجرای این مهم یک موسسه بین المللی صاحب نام در قالب توافق بر همه مراحل آموزش، صدور گواهینامه و روند اجرای کار نظارت می‌کند طوری که در قالب این تفاهم نامه، سرانه آموزش برای هر نفر 36 میلیون ریال تعیین شده است.

وی به مباحث مطرح شده در خصوص پتروشیمی دشتستان نیز اشاره کرد و گفت: مصوبه راه‌اندازی پتروشیمی یاد شده مربوط به دولت گذشته است که مجوز تامین خوراک آن برای سرمایه گذاری و احداث آن به شرکتی واگذار شده بود اما شرکت یاد شده به جای سرمایه گذاری، قصد فروش این امتیاز را به شرکت دیگری داشت.
استاندار بوشهر اظهار کرد: این در حالی است که این مجوز نیاز به خرید و فروش ندارد و شرکت سرمایه گذار جدید اخیرا با حضور در شهرستان دشتستان از محل تعیین شده سابق و گزینه‌های جدید اجرای این پروژه بازدید و براساس نتیجه کارشناسی یکی از نقاط انتخاب و مبادرت به سرمایه گذاری می‌کند.

اجرای چندین پروژه بزرگراهی در استان بوشهر
وی به فعالیت‌های دولت در حوزه زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: هم اینک چندین پروژه بزرگراهی در شمال و جنوب استان بوشهر در دست اجراست که بزرگراه اهرم- برازجان- گناوه - دیلم از مهم‌ترین این طرح‌هاست و 70 میلیارد تومان سال جاری به اجرای آن اختصاص می‌یابد.
سالاری تصریح کرد: این اعتبار، برای اجرای این طرح در سال جاری هزینه می‌شود و تا پایان امسال برخی از قطعات زیر بار ترافیک می‌رود.
نماینده عالی دولت در استان بوشهر گفت: قطعات 13 و 14 بزرگراه دیر- بوشهر نیز اجرایی شده و فازهای یک و دو این پروژه نیز امسال فعال می‌شود.
سالاری خاطرنشان کرد: بزرگراه دالکی - کنارتخته نیز از تصمیم‌های سفر دولت یازدهم به استان بوشهر است که با 700 میلیارد ریال اعتبار به مدت سه سال اجرایی می‌شود و به زودی مناقصه انتخاب پیمانکار انجام خواهد شد.
وی گفت: همچنین مطالعات و طراحی خروجی دوم بوشهر نیز تکمیل شده و مناقصه آن به زودی برگزار می‌شود.




مصطفی سالاری در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایکنا شعبه بوشهر از اجرای موفق طرح نظام سلامت با حمایت شخص رئیس جمهوری و برنامه موفق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان بوشهر خبر داد و گفت: اجرای این طرح 95 درصد هزینه‌های مراجعه کنندگان به مراکز بیمارستانی را کاهش داده است.

ایجاد بیمارستان 160 تختخوابی بوشهر
وی افزود: همچنین ایجاد بیمارستان 160 تختخوابی بوشهر در مجاورت بیمارستان شهدای خلیج فارس قطعی شده است و تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن با حضور مسئولان کشوری آغاز می‌شود.
استاندار بوشهر در خصوص منابع آبی استان و نگرانی‌های ایجاد شده نیز گفت: دولت تلاش خود را برای تامین منابع آبی پایدار از طریق چندین ایستگاه آب شیرین کن انجام می‌دهد که تنها برای شهر بوشهر هفت ایستگاه با ظرفیت 70 هزار مترمکعب و برای عسلویه نیز دو ایستگاه هشت و 15 هزار مترمکعبی و یک ایستگاه نیز در شهرستان جم احداث می‌شود.
وی اضافه کرد: دولت برای جلوگیری از هدر رفت آب نیز در شهرهای بوشهر و برازجان 105میلیارد تومان برای ترمیم شبکه فرسوده آب هزینه و مناقصه آن نیز امسال برگزار می‌شود.
سالاری همچنین سیاست‌های دولت در زمینه گازرسانی به استان بوشهر را موفق دانست و گفت: تا پایان سال 93، 84 درصد خانواده‌ها در 32 شهر استان بوشهر از نعمت گاز برخوردار بودند که تا پایان امسال این میزان به 97 درصد می‌رسد.
وی اضافه کرد: همچنین 158 روستا در استان بوشهر گاز رسانی شده که 49 درصد از جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد و سال جاری نیز این شمار به 200 روستا افزایش و جمعیت برخوردار به 70 درصد می‌رسد.
سالاری گفت: برای مهار آبهای سطحی در استان بوشهر نیز عملیات اجرایی سد دالکی با حضور وزیر نیرو آغاز شد که امسال 400 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به این موضوع اختصاص یافته است.



استاندار بوشهر یادآور شد: به اجرای سدهای باغان و دشت پلنگ نیز گرچه اعتبار ملی اختصاص یافته ولی اجرای کامل آن، در انتظار تامین اعتباراز طریق فاینانس است و پروژه اجرای انحراف دره گپ گناوه نیز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
مصطفی سالاری با اشاره به مباحث مطرح شده کارشناسی در خصوص سد چم‌شیر که درصدی از منابع آبی آن سهم استان بوشهر است گفت: پیگیری‌های لازم برای تامین سهم استان انجام می‌شود.
وی همچنین به کاهش 15 درصدی هدر رفت برق در استان بوشهر طی سال 93 نسبت به 92 اشاره کرد و افزود: چندین پست تولید برق نیز برای تامین پایدار شبکه در دست اجراست.

اجرای پروژه‌های ورزشی در روستاهای استان بوشهر
دکتر سالاری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق شهری و روستایی استان بوشهر یادآور شد: سال قبل67 زمین ورزشی در مناطق روستایی احداث شد سال جاری نیز، 75 روستای 500 نفر جمعیت دارای زمین ورزشی می‌شوند.


استاندار بوشهر تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت در شهرها یک زمین چمن مینی فوتبال اجرا می‌شود که بیش از 100 زمین پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: با تشکیل دولت تدبیر و امید و اجرای طرح‌های یاد شده سرانه فضاهای ورزشی در استان بوشهر از 75 سانتیمتر به 114 سانتیمتر می‌رسد، به طوری که سرانه فوق در استان 1.5برابر افزایش می‌یابد.
استاندار بوشهر گفت: با برنامه ریزی انجام شده ورزشگاه 15 هزار نفری بوشهر امسال با بازی دوستانه دو تیم شاهین و ایرانجوان بوشهر به بهره برداری می‌رسد.
سالاری به پیگیری مسایل صنفی اصحاب رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: در نشستی که به زودی با هیات مدیره خانه مطبوعات برگزار می‌شود به شکل کارشناسی موضوعات بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند
مدیر کل روابط عمومی استانداری بوشهر نیز در این آیین با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار کرد: خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند و نقش این قشر در پیشرفت و توسعه غیر قابل انکار است.
پیمان زنده بودی با اشاره به تلاش‌های استاندار در مسیر توسعه استان گفت: حمایت از دکتر سالاری وظیفه شرعی و اخلاقی همه کسانی است که دل در گرو پیشرفت استان دارند و امیدوار هستم همه با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی در راستای رشد و تعالی استان و کشور گام برداریم.
وی همچنین از خبرنگاران و مدیران روابط عمومی و مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی و استاندار و معاونین استاندار و دکتر رئیسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر کرد.



مدیر کل روابط عمومی استانداری بوشهر با اشاره به پایان ماموریت یکساله‌اش در استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: من می‌روم تا شاخه دیگر بروید.
در این نشست تعدادی از خبرنگاران دیدگاه‌ها و سئوالات خود را پیرامون موضوعات مختلف توسعه ای استان بوشهر مطرح و در پایان از زحمات حاج ماشالله کارزونی، علی پیرمرادی و سیده صدیقه بیگم طباطبایی و ایرج صغیری به عنوان پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه و همچنین از خانواده های عزیر افتخاری و ضیا جمالی و همچنین نیز دیگر خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات تجلیل شدند.
یادآور می شود، در این آیین با توجه به پایان ماموریت یکساله پیمان زنده بودی مدیر کل روابط عمومی و پذیرش مسئولیت جدید در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مدیر بیمارستان تخصصی قلب بوشهر از زحمات و تلاش‌های وی توسط استاندار بوشهر تقدیر به عمل آمد.

captcha