مسجد تنها سنگر برای حفظ اسلام ناب و بیداری اسلامی است
کد خبر: 3342868
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

مسجد تنها سنگر برای حفظ اسلام ناب و بیداری اسلامی است

گروه اندیشه: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در بوشهر با بیان اینکه مساجد تنها سنگر برای حفظ اسلام ناب و بیداری اسلامی در ایران است، گفت:اگر روحانیون در جذب افراد به مساجد به درستی عمل نکنند دشمن برنامه‌ریزی‌هایی برای جذب جوانان و مردم ما را در سر دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، فتح الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر امروز بیست و دوم مردادماه در همایش مشترک هم اندیشی «ائمه جماعات، هیات امناء مساجد وپایگاه های مقاومت بسیج» شهرستان بوشهر که در سالن اجتماعات 22 بهمن حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، با بیان اینکه آن چیزی که تا به حال ما را به موفقیت‌ها، پیروزی‌ها و پیشرفت رسانده نصرت الهی است، اظهار کرد: اگر نصرت الهی نبود ما تا به حال به این همه پیروزی‌ها در سطح بین‌الملل نمی‌رسیدیم و همچنین اگر دوران هشت سال دفاع مقدس نصرت الهی نبود نمی‌توانستیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه نصرت الهی ایستادگی ما در مقابل دنیای استکبار و ایادی آنها دوچندان کرده است، اضافه کرد: خنثی شدن توطئه‌های دشمنان که بعد از دفاع مقدس بر علیه ما برنامه‌ریزی کرده بودند مربوط به آن پیروزی‌ها، توسل به ائمه و نصرت الهی بود و نیز آنچه که باعث شده ما از ابتدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و بعد از آن در برابر تهاجمات گسترده دشمنان چه در عرصه امنیتی و چه در عرصه تهدیدات نرم پیروزباشیم به کمک نصرت الهی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال افزود: مقام معظم رهبری چهار محور نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان محورهایی عنوان کردند که نصرت الهی را در بر خواهد داشت.

بالاترین معروف حفظ نظام و ایجاد نظام اسلامی است
فتح الله جمیری با اشاره به اینکه بالاترین معروف حفظ نظام و ایجاد نظام اسلامی است، گفت: خواستگاه پایگاه‌های مقاومت و فرماندهان آنها ائمه جماعات و روحانیون هستند و همچنین هدف از برگزاری این جلسات ایجاد هماهنگی، هم اندیشی و هم افزایی پیرامون مسائل و مباحث دینی است.

هدف ظهور پرستش خدا است
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این همایش مشترک هم اندیشی با اشاره به آیه 55 سوره نور، بیان کرد: هدف ظهور پرستش خدا است و زیبایی ظهور، خداخواهی است.

کوفه پایتخت حکومت مهدوی است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد، گفت: اساساً مسجد محل طلوع تمامی آموزه‌های معرفتی، رفتاری و اجتماعی جهان اسلام است و نیز کوفه به عنوان پایتخت حکومت مهدوی است و امام زمان(عج) پس از ظهور مسجد کوفه را به عنوان محل استقرار خود قرار می دهند.


وی با اشاره به علت توجه ادیان از جمله دین اسلام به مساجد، اظهار کرد: علت این توجه این است که اعمال الهی در فضای دین و عرش در بیت الامور انجام می شود و تجلی هم در آن وجود دارد؛ اگر کسی مسجدی را می سازد خداوند در بهشت باغی را برای آن شخص اختصاص می دهد.

روحانیون و بانیان به عنوان چراغ تجلی گاه مساجد هستند

آیت الله صفایی بوشهری مساجد را دردی از دردهای بیت الامور عرش عنوان کرد و افزود: مساجد حریم دارند و افرادی که طهارت نداشته باشند نمی توانند به آن وارد شوند همچنین این مکان نمی تواند غصبی باشد و همچنین روحانیون چشم و چراغ مسجد، و بانیان و خادمان عزیز مساجد به عنوان خادمان تجلی گاه آن هستند و این نعمت بسیار عظیمی است و با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و نیز مسجد جایگاه فوق العاده ای در اسلام دارد و روحانیون به عنوان چشم چراغ مسجد و به عنوان خدمتگزاران آن شخصیت و نقش مهمی دارند.

مسجد با آموزه های اصیل دینی دارای طراز اسلامی است
این مولف کتاب «پایان دنیا در کلام خدا» در ادامه با استناد سوره توبه در قرآن کریم گفت: خداوند در سوره توبه دو مسجد را به عنوان نمونه نشان می دهد که یکی از مساجد مشکل زا و طراز عرش، رسول خدا (ص) و ولایت نیست و در اینگونه مساجد کفر و ایجاد اختلاف بین مؤمنان وجود دارد و نیز با نیروی انقلابی مخالفت می شود؛ مسجدی طراز اسلام است که در آن آموزه های اصیل دین باشد و مردم به ویژه نسل جوان را جذب خود کند و باعث وجود وحدت و ایمان شود و نیز آموزه های اصیل دین را درس دهد و هیچگونه ضرری برای نظام نداشته باشد.

ایجاد مساجد مجازی با نگاه اسلام آمریکایی در جهان
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه سخنان خود به شرایط کنونی جهان اشاره نمود و تاکید کرد: شرایط کنونی جهان با توجه به نقش مساجد بسیار برای اسلام حساس است و پس از دوران رسول خدا هیچگاه این حساسیت برای روحانیون، بانیان و خدام مساجد وجود نداشته است و با توجه به شرایط کنونی به زودی شاهد ایجاد مساجد مجازی از سوی استکبار و آمریکا خواهیم بود؛ آنها همانطور که کلیسای مجازی ایجاد کردند، با همان نگاه اسلام آمریکایی، مساجد مجازی هم ایجاد می کنند و اسلام آمریکایی را در آن آموزش می دهند.

اسلام هراسی و اسلام ستیزی از اهداف استکبار جهانی است
وی با اشاره به ایجاد گروه هایی از سوی استکبار با عنوان اسلام اظهار کرد: اسلام لیبرال، اسلام تکفیری و اسلام سنتی ارتجاعی کشورهای عربی نمونه ای از این اسلام های ساختگی استکبار است و تمام توان خود برای سرمایه گذاری بر روی این گروه ها به کار گرفته اند؛ آنها حتی ابزاری همچون مهر و تسبیح را نیز ساخته اند و رژیم صهیونیستی نیز در پشت پرده همه این قضایا قرار دارد و نیز آنها به دنبال سکولار کردن مساجد ما هستند؛ در شرایط کنونی هدف استکبار جهانی، اسلام هراسی و اسلام ستیزی و اسلام خرابی است.

مسجد تنها سنگر برای حفظ اسلام ناب و بیداری اسلامی است
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر خطاب به روحانیون و ائمه جماعات مساجد با بیان اینکه مساجد تنها سنگر برای حفظ اسلام ناب و بیداری اسلامی در ایران است، تاکید کرد: اگر روحانیون در جذب افراد به مساجد به درستی عمل نکنند مطمئن باشند که دشمن برنامه ریزی و پروژه هایی برای جذب جوانان و مردم ما را در سر دارد.

یادآور می شود، در پایان نمایندگان اقشار در همایش مشترک «ائمه جماعات، هیات امناء مساجد وپایگاه های مقاومت بسیج» شهرستان بوشهر در حضور نماینده خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) شعبه استان بوشهر به ارائه گزارش های روند فعالیت های علمی و تخصصی پرداختند.

حامد فکوری 

captcha