کارگاه آموزشی حفاظان ومربیان حفظ قرآن در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 3344445
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

کارگاه آموزشی حفاظان ومربیان حفظ قرآن در بوشهر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: به همت موسسه قرآنی حضرت رقیه (س) شهرستان بوشهر کارگاه آموزشی حفاظان ومربیان حفظ قرآن کریم در دفتر این موسسه با تدریس مدرس قمی به مدت دو روز برگزار شد.

ندا خوشابی بندری، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت حضرت رقیه(س) شهرستان بوشهر در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، با بیان اینکه این کارگاه آموزشی حفظ به مدت دو روز در این موسسه برگزار شد، گفت: کارگاه آموزشی حفاظان ومربیان حفظ قرآن کریم با حضور و تدریس حجت الاسلام اسماعیلی حافظ کل قرآن ازقم ویژه بانوان به روش نوین کدگذاری آیات کلام الله جهت یادگیری وحفظ وبه یادسپاری بهتر و رساتر آیات علی الخصوص شماره آیات در ذهن برگزار شد.

تشکیل کرسی پرسش گری قرآنی با حضور مدرس قمی در بوشهر
مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت حضرت رقیه(س) شهرستان بوشهر افزود: در این کارگاه آموزشی دو روزه نیز شرکت کنندگان هم استانی کرسی پرسش گری قرآنی با پاسخگویی مدرس قمی تشکیل شد.

قرآن کریم بزرگترین رسانه و جامع ترین نقشه راه مسلمانان جهان
وی در ادامه با اعلام اینکه گواهی پایان دوره آموزشی برای بانوان شرکت کنندگان در این طرح قرآنی صادر می گردد، اظهار کرد: قرآن کریم به عنوان بزرگترین رسانه و جامع ترین نقشه راه جهت مسلمانان جهان اسلام است و عزّت و عزّت مندی در بین انسان ها در تمام سرزمین ها، نژادها، قوم ها بر روی زمین مشمول همه است، زیرا خداوند این امتیاز را به بندگانش با فرستادن پیامبران و نزول کتاب الله و عترتی داده است.
ندا خوشابی بندری اضافه کرد: یعنی خداوند خیر و رحمتش در دنیا شامل، همه بندگانش می شود و همچنین کسانی که در بندگی او پیشگام و چه کسانی که از مسیر خدای یگانه منحرف هستند و یا خدایی غیر از او را اعتقاد دارند.

حضرت سیدالشهدا (ع) با احیای واجبات موجب حفظ دین جدش رسول الله شد
این فعال فرهنگی و قرآنی با اشاره به اینکه کسانی بوده و هستند، که با جانبازی و شهادت حود و همچنین ایثارگری در دفاع از کشور و سرزمین خویش و یا دفاع از حق، موجب خیر شدند، بیان کرد: حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین (ع) با احیای امر به معروف و نهی از منکر و با شهادت بی نظیر خود و یارانش، موجب حفظ دین جدش رسول الله حضرت محمد مصطفی (ص) شده و اگر قیام او نبود، دین جدش توسط یزد و بنی مروان نابود می گشت.

خیر و رحمت خداوند در دنیا، باب امتحان و آزمایش است
وی عنوان کرد: خداوند قادر به اراده خود به همه بندگانش خیر و رحمت در دنیا که باب امتحان و آزمایش است، عطا می کند و در ثانی اوست که به قدرت و اراده خود مقّدرات انسان ها، از جمله مدت عمر، زندگی، مرگ، درجات و توانایی های بندگی را مشخص می کند.

خداوند در قرآن کریم به همه سئوالات بشر پاسخ داده است
مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت حضرت رقیه(س) شهرستان بوشهر در پایان ضمن تاکید، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم، چه به صورت مستقیم و شفاف و یا غیرمستقیم به همه سئوالات بشر پاسخ داده است و همچنین هر کسی می تواند در مورد هر سئوال اعتقادی و غیره از منبع علم الهی، یعنی قرآن از مفسران، کاردانان، عالمان متخصص دینی و تفاسیر قرآنی نسبت به خود و دنیای اطراف و دیگر مسائل، تحقیق و جستجو کند.

captcha