نمایش ترجمه‌های قرآن ایران در نمایشگاه کتاب مسکو
کد خبر: 3345122
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
حجت‌الاسلام نقدی خبر داد:

نمایش ترجمه‌های قرآن ایران در نمایشگاه کتاب مسکو

گروه ادب: مؤسسه ترجمان وحی، آخرین دستاوردهای خود در زمینه ترجمه قرآن به زبان‌های گوناگون را در غرفه ایران واقع در نمایشگاه کتاب مسکو به نمایش خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نقدی، رئیس مؤسسه ترجمان وحی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: از سوی مؤسسه رایانه‌ای علوم اسلامی وابسته به بیت رهبری پیشنهادی مبنی بر ارائه آثار ترجمه‌ای مؤسسه ترجمان وحی در نمایشگاه کتاب مسکو واصل شد.
وی ادامه داد: بر این اساس یکی از مترجمان مؤسسه به نام زینالف که به تازگی ترجمه قرآن به زبان روسی را به پایان برده است از طرف مؤسسه به اتفاق نماینده مؤسسه رایانه‌ای علوم اسلامی به نمایشگاه کتاب مسکو اعزام خواهد شد.
نقدی تصریح کرد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای ترجمه‌ای مؤسسه ترجمان وحی شامل ترجمه انگلیسی، فرانسه، ترکی استامبولی، ترکی آذربایجانی، اردو، ژاپنی و... در فضایی که غرفه ایکنا در اختیار ما خواهد گذاشت به نمایش عمومی درخواهد آمد.
وی در مورد ترجمه اخیر قرآن به زبان روسی گفت: همانطور که پیشتر عنوان شد زینالف، ترجمه روسی قرآن را به تازگی به پایان برده و اکنون مراحل مقدماتی چاپ و انتشار آن در حال انجام است تا در مراسمی به شکل رسمی رونمایی شود.
رئیس مؤسسه ترجمان وحی در پاسخ به این پرسش ایکنا که آیا شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی دیگر در دستور کار این مؤسسه قرار دارد یا خیر، عنوان کرد: تحقق این مسائل منوط به سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است؛ اینکه وزارت ارشاد آیا در جدول برنامه‌های خود برای حضور در نمایشگاه‌های فرهنگی بین‌المللی برنامه‌ای برای حضور مؤسسات قرآنی دارد یا خیر، مثلاً نمایشگاه داموس آلمان یا نمایشگاه لندن و نظایر آن که در آنها غرفه‌هایی برای انتشارات سروش و سازمان صدا و سیما منظور شده است و ما آمادگی این را داریم که یا شخصاً در آنها حضور داشته باشیم و یا همچون نمایشگاه مسکو نیابت به مؤسسه و نهادی خاص برای حضور بدهیم.

captcha