رونمایی از کتاب «سبک زندگی رضوی» در مشهد
کد خبر: 3350549
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

رونمایی از کتاب «سبک زندگی رضوی» در مشهد

گروه اندیشه: کتاب سبک زندگی رضوی حاوی مقالات همایش سال گذشته صبح امروز با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کتاب سبک زندگی رضوی حاوی مقالات همایش سال گذشته در نشست علمی‌  ـ فرهنگی سبک زندگی، همدلی و همزبانی که صبح امروز، اول شهریورماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب شامل 11 مقاله در ارتباط با آخرین دستاوردهای آستان قدس می شود که توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تهیه شده است.

این مقالات شامل واکاوی سبک آموزش در سیره رضوی نوشته ام البنین چابکی، فاطمه خادمی و عشرت صادقی، سبک زندگی اسلامی؛ چیستی، قلمرو، نقش یابی سیره رضوی کاری از علی الهی خراسانی، مبانی و اصول سبک زندگی از منظر قرآن و معارف رضوی کاری از مریم حق وردی طالقانکی، مولفه های مفهومی تربیت دینی و روش های متناسب با آن در سبک زندگی امام رضا(ع) کاری از سجاد فروزش و معصومه محسنی زاده می شود.

استفاده از روش قرآنی در سیره تبلیغی امام رضا(ع) هادی وکیلی و حسن نظری، سبک زندگی رضوی وراهکارهای مقابله با طلاق کاری از فاطمه علائی رحمانی و مریم احدیان،شناسای و تحلیل ابعاد و مولفه های خداباوری سبک زندگی معنوی در آموزه های رضوی کاری از ثریا قطبی، اصغرهادوی، اکبر رهنما و فاطمه باغانی از جمله مقالاتی است که در این کتاب به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش از دیگر عناوین این کتاب می توان به مبانی کیفیت تعامل با ساحت جسمی انسان و نقش آن در ارتقاء سبک زندگی دینی (با تاکید بر آموزه های رضوی) کاری از احمد شه گلی، نقش ایمان به خدا و آثار عملی آن در ایجاد آرامش روانی در سخنان امام رضا(ع) کاری از رحمت الله کریم زاده، بررسی نقش رضا به قضای الهی در سبک زندگی رضوی  کاری از مینا باهنر و فهم نادرست از مفهوم امامت و مؤلفه های آن، مانع تحقق سبک زندگی رضوی کاری از محمد ابراهیم روشن ضمیر اشاره کرد.

captcha