نمایش نسخه 700 ساله قرآن در استان «آچه» اندونزی
کد خبر: 3350641
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

نمایش نسخه 700 ساله قرآن در استان «آچه» اندونزی

گروه بین‌الملل: یک نسخه قدیمی‌ قرآن که بیش از ۷ قرن قدمت دارد، در استان «آچه» اندونزی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «republika»، این قرآن دست‌نویس قدیمی که قدمت آن به بیش از 700 سال پیش می‌رسد، در یک نمایشگاه اسلامی که در حاشیه مسابقات تلاوت قرآن در استان «آچه» اندونزی برپا شده، به نمایش گذاشته شده است.
این قرآن که در مکان خاصی در «آچه غربی» نگهداری می‌شود، توسط فردی به نام «شیخ مولانا مالک ابراهیم» خطاطی شده است.
در اندونزی 62 نسخه قدیمی قرآن متعلق به 300 تا 500 سال پیش وجود دارد که چندی قبل در موزه دولتی اندونزی در آچه غربی به نمایش گذاشته شد.
قدیمی‌ترین قرآن‌های جهان
در چند هفته گذشته، خبرهایی از کشف نسخه‌های قدیمی‌ قرآن در هند و نیز در انگلیس نیز منتشر شد.
قدیمی‌ترین نسخه قرآن هند که بیش از چهار قرن قدمت دارد، توسط پلیس از دست دلالانی که قصد فروش آن را داشتند ضبط شد و اکنون در اختیار متخصصان این کشور برای انجام بررسی‌های بیشتر است.
نسخه قرآن تازه کشف شده در دانشگاه بیرمنگام انگلیس نیز نسخه‌ای کمیاب است که بر اساس آزمایش‌های رادیوکربنی در زمان حیات پیامبر(ص) و یا کمی پس از آن نوشته شده است.
این نسخه منحصربه‌فرد به زودی در اختیار مرکز تحقیقات فرهنگ، هنر و تاریخ اسلام (ارسیکا) وابسته به سازمان همکاری اسلامی در استانبول قرار می‌گیرد تا تحقیقات لازم در مورد قدمت و تاریخچه آن به عمل آید.
خالد ارن، مدیرکل ارسیکا با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین نسخه‌های قرآن در کشور یمن و چند کشور دیگر هستند، گفت: پس از آرام شدن اوضاع یمن، نسخه‌های قرآن این کشور نیز به منظور پیدا کردن قدیمی‌ترین نسخه‌های قرآن جهان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

captcha