قانون، شرایط و کیفیت امر به معروف را مشخص می‌‌کند
کد خبر: 3353099
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

قانون، شرایط و کیفیت امر به معروف را مشخص می‌‌کند

گروه اجتماعی: جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی تصریح کرد: شرایط و کیفیت امر به معروف را قانون مشخص می‌‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، علی ‌اکبر کرمی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه بعد‌از‌ظهر روز گذشته، 4 شهریور درهمایش توجیهی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر درمجتمع فرهنگی بعثت کرمانشاه، با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت باید این واجب الهی را انجام بدهند، تصریح کرد: شرایط و کیفیت امر به معروف را قانون مشخص می‌ کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه مرحله برای این فریضه واجب ذکر کرده‌ اند، افزود: قلبی بودن انجام، زبانی بودن و عملی بودن(از شئونات حکومتی است) آن سه مرحله‌ ای است که معظم له بیان فرمودند.

کرمی حوزه امر به معروف را بسیار گسترده برشمرد و افزود: این مهم درموضوعاتی همچون تکریم ارباب‌ رجوع، حفاظت از محیط زیست و غیره می ‌تواند انجام پذیرد.

این مسئول درپایان فرهنگ‌ سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ ها برای تحقق این موضوع استفاده شود.

captcha