مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و چهارمین دوره مسابقات تسنیم برگزار شد
کد خبر: 3353166
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳

مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و چهارمین دوره مسابقات تسنیم برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی:مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و حفظ در دو بخش خواهران و برداران به همراه چهارمین دوره از مسابقات قرآنی تسنیم، امروز 5 شهریور، در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مرحله استانی سومین دوره  مسابقات قرآنی تلاوت و حفظ در دو بخش خواهران و برداران به همراه چهارمین دوره از مسابقات قرآنی تسنیم،  امروز پنجم شهریور ماه، در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی در افتتاحیه این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات به منظور ایجاد همدلی و اعتلای کانون خانواده در راستای نهادینه کردن آموزه‌های اسلامی در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان این مطلب که سومین دوره مسابقات تلاوت و حفظ در دو بخش خواهران و برداران برگزار می‌شود، اظهار کرد: این دوره از مسابقات در سومین دوره رویکردی جدید با خود دارد؛ افرادی که در رشته تلاوت 15 و کل کلام الله مجید حضور دارند باید بتوانند به سؤالات مفهومی سه جزء از این مصحف شریف نیز پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: برادران و خواهرانی که در رشته تلاوت به رقابت می‌پردازند نیز باید در حفظ های موضوعی که از قبل تعیین شده است حضور داشته باشند؛ ازاین رو عدم حضور در این بخش از امتیاز نهایی آنان خواهد کاست.

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات با رویکرد جدید را توجه به مفاهیم و مبانی این مصحف شریف بیان کرد و گفت: تنها تلاوت و پرداختن به صوت و لحن به قرآنی شدن جامعه کمک نمی‌کند؛ زیرا آنچه جامعه را از فساد و تباهی دور می‌کند توجه به معانی و تدبر در آیات شریف الهی است.

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: 120 نفر از علاقه‌مندان به رشته‌های حفظ و تلاوت حضور  خود را در این دوره از مسابقات اعلام کردند که امید است با نتایج خوب و قابل توجهی به کسب گواهی نامه نائل شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خویش به چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم نیز اشاره کرد و افزود: این دوره از مسابقات نیز با حضور بیش از 40 نفر از خانواده اداره کل تبلیغات اسلامی استان در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شفیعی از حضور داروانی همچون، استاد جیرایی، اکبری، محمدی در این دوره از مسابقات خبر داد و با اشاره به نحوه داوری این دوره گفت: اعلام نتایج پس از تأیید سازمان دارالقرآن کشور خواهد بود؛ ازاین رو داوران حق اعلام نتیجه به هیچ یک از متسابقان را ندارند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: ثبت نام چهارمین دوره مسابقات تلاوت و پنجمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم اوایل سال آینده خواهد بود.

captcha