هفتمین یادواره شهدای روستای ورنین از توابع شهرستان محلات برگزار می‌شود
کد خبر: 3353168
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
فرمانده سپاه ناحیه محلات:

هفتمین یادواره شهدای روستای ورنین از توابع شهرستان محلات برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مطلبی گفت: هفتمین یادواره شهدای روستای ورنین از توابع شهرستان محلات، عصر فردا، 6 شهریور با سخنرانی حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و مداحی حاج مجتبی رمضانی در گلزار شهدای این روستا برگزار می‌شود.

سرهنگ علی مطلبی، فرمانده سپاه ناحیه محلات درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: یکی از گام‌هایی که در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برداشته است برگزاری یادواره هایی با مضامین انقلابی است.

وی تصریح کرد: نوجوانان و جوانانی که با میادین جبهه و جهاد، بیگانه  هستند و تصور عینی از وقایع دوران دفاع مقدس ندارند حضور در یادواره شهدا می‌تواند آنها را با فضای آن دوران آشنا کرده و زمینه فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم آورد.

مطلبی با بیان این مطلب که یادواره شهدا نمادی از قدرت و عزت ایران است، اظهار کرد: برای شناخت جوانان دهه هفتاد و نوجوانان دهه هشتاد باید برنامه‌های فراخور احوال آنان در نظر گرفت تا با معانی ناب و ابعاد دفاع مقدس و ایثار و شهادت و جهاد بیگانه نباشند؛ چراکه بدون برنامه‌ریزی صحیح  نمی‌توان درک درستی از سختی‌های آن دوران را به جوانان انتقال داد.

وی در ادامه سخنان خویش از برگزاری هفتمین یادواره شهدای روستای ورنین از توابع شهرستان محلات خبرداد و گفت: این محفل نورانی به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای این روستا و تجدید میثاق با شهدای معزز است.

مطلبی ابراز کرد: در یادواره شهدا باید از تمامی اقشار حضور داشته باشند؛ چراکه نبرد نابرابر ایران و عراق تنها به واسطه عده‌ای خاص پیروز نشد؛ بلکه در آن دوران تمامی افراد اعم از روحانی، مهندس، پزشک، دانشجو، دانش‌آموز و ... حضور چشمگیر داشتند.

مطلبی در پایان افزود: هفتمین یادواره شهدای روستای ورنین عصر فردا، 6 شهریور با سخنرانی حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و مداحی حاج مجتبی رمضانی در گلزار شهدای این روستا برگزار می‌شود.

captcha