گردهمایی ۱۲۰۰ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی-تربیتی کشور/آغاز اردو‌های شورا‌های برتر دانش‌آموزی
کد خبر: 3353209
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
علی‌اکبرزاده بیان کرد:

گردهمایی ۱۲۰۰ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی-تربیتی کشور/آغاز اردو‌های شورا‌های برتر دانش‌آموزی

گروه جامعه: مدیر کل فرهنگی-هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز اردو‌های شورا‌های برتر دانش‌آموزی از امروز، گفت: این برنامه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت که در مهر ماه نیز گردهمایی ۱۲۰۰ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی- تربیتی را برای بررسی و تشریح فعالیت‌ آنها برگزار خواهیم کرد.

مهدی علی اکبرزاده مدیر کل فرهنگی-هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره برنامه‌ها و اردو‌های فرهنگی-هنری که در فصل تابستان برای دانش‌آموزان برگزار شد گفت: ما در طول تابستان برنامه‌های متنوعی را برگزار کردیم، که یکی از آنها اردوهای دانش‌‌آموزان مناطق مرزی در دو گروه دختران و پسران بود. این اردو در نیشابور بگزار شد که بالغ بر 1200 نفر در این اردوها شرکت کردند.

وی افزود: برنامه بعدی ما اردوی مربوط به مسابقات هنری بود که آن‌هم در نیشابور برگزارشد. در این برنامه 650 نفر دا‌نش‌آموز پسر و 950 دانش‌آموز دختر شرکت داشتند. دانش‌آموزان در این مسابقات  در قالب‌های مختلف هنری به رقابت پرداختند.

علی‌اکبرزاده تصریح کرد: شرایط این اردوها به نحوی بود که دانش‌آموزان توانستند هم از کارگاه‌ها ‌استفاده کنند و هم از نقاط دیدنی نیشابور و زیارت امام رضا(ع) بهره مند شوند.

3200 دانش‌آموز دختر زیارت اولی به مشهد مقدس مشرف شدند

مدیر کل فرهنگی-هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در ادامه این اردو‌ها اردوی دختران زیارت اولی را داشتیم که در دهه کرامت برگزار شد. در این اردو 3 هزار و 200 نفر دانش‌آموز دختر زیارت اولی در 5 گروه مجزا به مشهد مقدس مشرف شدند.

علی‌اکبرزاده ادامه داد: در حال حاضر هم سی‌وسومین مسابقات فرهنگی، ادبی و پژوهشی دانش‌آموزان در اصفهان در حال برگزاری است. در این دوره 200 دانش‌آموز پسر به رقابت با یکدیگر پرداختند. امروز جمعه 6 شهریور هم افتتاحیه دانش‌آموزان دختر را در بخش فرهنگی، ادبی و پژوهشی با حضور 200 دانش آموز خواهیم داشت.

نخبگان فرهنگی دانش‌آموزی مشخص خواهند شد

وی گفت: مراسم اختتامیه این برنامه نیز بعد از ظهر امروز خواهد بود که در آن نخبگان فرهنگی دانش‌آموزی مشخص خواهند شد. در ادامه از امروز نیز اردو‌های فرهنگی شورا‌های برتر دانش‌آموزی در رامسر آغاز خواهد شد و تا یک‌شنبه ادامه خواهد داشت. همین اردو چهارشنبه هفته جاری برای دختران شروع خواهد و تا 13 شهریور ادامه خواهد داشت.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه این برنامه‌ها، اردو‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات به صورت متمرکز توسط اداره کل فرهنگی-هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تدارک دیده شده بود و ادامه خواهد داشت، افزود: مهرماه سال‌جاری نیز گردهمایی با حضور 1200 نفر از مدیران کانون‌های  کشور را در تهران برگزار خواهیم کرد.

تشریح فعالیت‌های‌ کانون‌های فرهنگی و تربیتی

مدیر کل فرهنگی-هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این برنامه به ‌مدت 2 روز برگزار خواهد شد که در آن به تشریح فعالیت‌های‌ کانون‌های فرهنگی و تربیتی و همچنین بررسی میزان کارایی و عملکرد آنها در طول سال گذشته خواهیم پرداخت.

captcha