5 آبان‌ماه؛ زمان برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی(ره)
کد خبر: 3354679
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

5 آبان‌ماه؛ زمان برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی(ره)

گروه اندیشه: شورای سیاست‌گذاری همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی(ره)، ۵ آبان ماه را به عنوان روز برگزاری این همایش بین‌المللی تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سیزدهمین نشست شورای سیاست گذاری همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی(ره)، امروز، 9 شهریورماه به میزبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

این جلسه با حضور محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ سید محمد حسین هاشمی، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات، حسین سالار، نماینده مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)؛ حجت الاسلام اوحدی نماینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی و نمایندگان چند نهاد دیگر برگزار شد.

محمدرضا مسیب‌ زاده، مدیرکل دفتر امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با قرائت قرآن جلسه را آغاز کرد و در ادامه محمدعلی خسروی، مشاور پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت برگزاری این همایش مطالبی را بیان و اظهار کرد: در زمینه تبیین اندیشه قرآنی امام(ره) باید فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و بر ابعاد شخصیتی امام راحل به عنوان مبین قرآن تاکید شود؛ انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از آیات الهی است و امام به عنوان مبین قرآن نقش پایه گذاری آن را در ایران برعهده داشتند.

وی در ادامه افزود: جا دارد با توجه به اینکه این نشست به میزبانی آموزش و پرورش برگزار شده است در کتب درسی نیز بخشی به عنوان اندیشه‌های قرآنی امام خمینی(ره) اختصاص یابد و تنها به تبیین شخصیت سیاسی ایشان اکتفا نشود.

نسل آینده با ابعاد قرآنی شخصیت امام نیز آشنا شوند

خسروی اظهار کرد: امام خمینی آیات قرآن را هم به صورت نظری و هم عملی شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی ایران پیاده کردند و ضرورت دارد تا نسل آینده با ابعاد قرآنی شخصیت امام نیز آشنا شوند. این همایش نخستین گام در شناساندن شخصیت قرآنی امام(ره) است.

در ادامه این نشست غلامعلی اصغریان، نماینده موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، به ارائه گزارشی از 17 مصوبه نشست قبلی پرداخت و گفت: در جلسه گذشته مقرر شد تا تاریخ نهایی برگزاری همایش اعلام شود و براساس جمع‌بندی ستاد برگزاری همایش، روز پنجم آبان ماه به عنوان تاریخ رسمی برگزاری همایش تعیین می‌شود.

ایکنا مسئولیت کمیته اطلاع رسانی همایش را برعهده گرفت

اصغریان در ادامه افزود: خبرگزاری ایکنا به عنوان تنها خبرگزاری مرتبط با موضوع این همایش مسئولیت اطلاع‌رسانی در این زمینه را برعهده خواهد داشت.

در ادامه این نشست اعضای مختلف کمیته های برگزاری گزارشی از روند فعالیت های خود ارائه کرده و حسین سالار به عنوان نماینده مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: مجمع آمادگی آن را دارد تا دعوت از برخی مهمانان خارجی را برعهده بگیرد.

آمادگی نهادهای بین‌المللی برای دعوت از مهمانان خارجی

علی اصغر اوحدی به عنوان نماینده مجمع جهانی تقریب نیز آمادگی خود را در دعوت از میهمانان خارجی برای شرکت در همایش اعلام کرد.

محمدحسین هاشمی؛ معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در خصوص فعالیت های این سازمان اظهار کرد:  علاوه بر انتشار فراخوان توسط رایزن های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، آمادگی آن را داریم که در دعوت از میهمانان نیز خارجی همکاری کنیم.

یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی با موضوعات اهمیت، جایگاه و ویژگی های قرآن در نگاه امام خمینی، اصول، مبانی و روش تفسیری قرآن از منظر امام خمینی، انسان در قرآن از نگاه امام خمینی، جایگاه ویژه و نقش قرآن در اندیشه نظری امام خمینی، تجلی قرآن در سیره اجتماعی و سیاسی امام و اخلاق قرآنی در گفتار و رفتار امام خمینی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی مراجعه کنند.

captcha