کاهش آمار ویروس ایدز در میان اهداکنندگان خون
کد خبر: 3357228
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
طی ۵ سال گذشته اتفاق افتاده است؛

کاهش آمار ویروس ایدز در میان اهداکنندگان خون

گروه سلامت: مدیر عامل سازمان انتقال خون اعلام کرد: با وجود افزایش آمار HIV در میان جمعیت، مشاهده ویروس این بیماری در میان اهدا کنندگان خون طی ۵ سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی اکبر پور فتح اله مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به رشد آمار HIV از 81 در 100هزار نفر به 96 در 100 هزار نفردر جامعه  طی 5 سال گذشته، گفت: در چنین وضعیتی میزان شیوع HIV طی 5 سال در میان خون‌های اهدایی کاهش یافته است و از رقم 4 در صدهزار به کمتر از 3 در صدهزار رسیده است.

وی با اشاره به جمعیت 500 هزار نفری اهدا کنندگان مستمر گفت: آمار شیوع HIV در این جمعیت بازهم کمتر است و حدود 5 دهم در 100هزار نفر می‌باشد.

وی 500 هزار اهدا کننده مستمر را به مثابه نیروهای ویژه سلامت جامعه خواند و گفت: با مقایسه این گروه و گروه اهدا‌کنندگان بار اول که شیوع 9 مورد HIV در 100 هزار نفر آنان دیده می‌شود می‌توان به میزان بالای خود مراقبتی اهدا کنندگان مستمر پی برد.

وی اهدا کنندگان خون، خصوصا اهدا کنندگان مستمر را جامعه ای پاک و سالم دانست که با خود مراقبتی سلامتی و پرهیز از رفتار پر خطر را در جامعه ترویج می کنند.

captcha