اراضی موقوفه آستان قدس رضوی در کشور بیش از ۸۰۰ هزار هکتار است
کد خبر: 3357646
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
مشجری؛

اراضی موقوفه آستان قدس رضوی در کشور بیش از ۸۰۰ هزار هکتار است

گروه اجتماعی: معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور، موقوفه آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از آستان قدس رضوی، محمود مشجری، معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بیش از 800 هزار هکتار از اراضی کشور، موقوفه آستان قدس رضوی است، ابراز کرد: بیش از 5/13 هزار هکتار از اراضی شهر مشهد، موقوفه آستان قدس رضوی بوده و در راستای کاربری‌های شهری از جمله مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، بهداشتی، معابر و سایر کاربری‌های خدماتی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به میزان اراضی موقوفه در معاونت املاک و اراضی شهرستان‌ها عنوان کرد:  274 هزار هکتار از اراضی موقوفه در حوزه مدیریت املاک و اراضی شهرستان‌ها و 500 هزار هکتار نیز در حوزه شهرستان سرخس قرار دارد.

مشجری در ادامه به شیوه عملکرد معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در مشهد و نمایندگی شهرستان‌ها اشاره و گفت: هیچ تفاوتی در شیوه عملکرد ادارات املاک و اراضی شهرستان‌ها با اداره املاک و اراضی مستقر در شهر مشهد مقدس به لحاظ ماهیتی از نظر حفاظت، نگهداری و بهره‌برداری بهینه از املاک و هزینه درآمدها برای تحقق اهداف و نیت واقف وجود ندارد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: تفاوت عمده در بهره‌وری اراضی است، همچنین در شهر مقدس مشهد اراضی شهری با ارزش بالا نسبت به املاک شهرستان‌ها وجود دارد که حساسیت، دقت، مراقبت و بهره‌وری بهینه را ضروری‌تر می‌کند.

یادآور می‌شود، حفاظت، صیانت و نگهداری از موقوفات و جلوگیری از تعدی و تجاوز به آن‌ها از مهم‌ترین وظایف معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی به شمار می‌آید.

captcha