حافظ و قاری ایرانی مقام‌های اول و سوم مسابقات قرآن اندونزی را کسب کردند
کد خبر: 3357694
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱

حافظ و قاری ایرانی مقام‌های اول و سوم مسابقات قرآن اندونزی را کسب کردند

گروه بین‌الملل: نمایندگان ارزنده کشورمان در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اندونزی در رشته حفظ کل مقام نخست و در رشته قرائت مقام سوم را کسب کردند.

جواد سلیمانی، قاری ارزنده کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اعلام این خبر گفت: محمود نوروزی، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن مسابقات بین‌المللی قرآن اندونزی توانست مقام نخست این مسابقات را از آن خود کند.
وی افزود: بنده هم توانستم پس از نمایندگان کشورهای اندونزی و فیلیپین، مقام سوم را کسب کنم.
جواد سلیمانی از قاریان ممتاز استان خراسان رضوی است که در مسابقات سراسری قرآن کریم پنجم شد و با این عنوان جواز حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن اندونزی را کسب کرد.
محمود نوروزی نیز حافظ کل قرآن کریم و اهل تهران است که در سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مقام ششم را از آن خود کرد و با کسب این مقام جواز حضور در مسابقات اندونزی را بدست آورده است.
در این دوره از مسابقات که دهم شهریورماه افتتاح شد، 21 کشور شرکت داشتند.
اندونزی، مالزی، برونئی دارالسلام، سنگاپور، تایلند، فیلیپین، مراکش، بلژیک، کانادا، اردن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، الجزایر، تونس، فرانسه، انگلستان، آمریکا، نروژ و مصر از جمله کشور‌های شرکت‌کننده در این مسابقات بودند.
به گفته سلیمانی، مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر این مسابقات فردا، 13 شهریورماه، ساعت 14 به وقت محلی بعد از نماز جمعه برگزار می‌شود و از برگزیدگان با اهدای جوایزی قدردانی خواهد شد.

captcha