اهدای مصحف کاتبان ایرانی به حرم حضرت ابوالفضل(ع)/ دیدار فعالان قرآنی با علمای عراق
کد خبر: 3361377
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
سرابی در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

اهدای مصحف کاتبان ایرانی به حرم حضرت ابوالفضل(ع)/ دیدار فعالان قرآنی با علمای عراق

گروه ادب: قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی گفت: گروهی از نمایندگان مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی و کاتبان مصحف جمعی دارالکتابه برای اهدای این قرآن به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) عازم عراق شده‌اند و تا دو روز دیگر این مصحف را اهدا می‌کنند.

سیدعلی سرابی، قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه تا دو روز دیگر مصحف جمعی دارالکتابه این مرکز به حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) اهدا می‌شود، توضیح داد: این مصحف شریف تیرماه 1393 توسط 244 نفر از کاتبان و خوشنویسان سراسر کشور کتابت شد و توسط مصححان مرکز طبع و نشر مورد بازبینی و تصحیح قرار گرفت.
سرابی ادامه داد: این قرآن در 604 صفحه مطابق با صفحه‌بندی رایج در جهان اسلام کتابت شده که هر صفحه آن دارای 12 سطر است.
قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این مصحف با همکاری ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس‌الشموس به تحریر درآمده است، گفت: خط استفاده شده در کتابت این مصحف شریف، خط نسخ و شیوه کم‌علامت برای اعراب‌گذاری کلمات آن انتخاب شده است.
وی افزود: ماه گذشته این مصحف با حضور نماینده تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) در تهران رونمایی شد و اکنون کاروانی از نمایندگان مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از خوشنویسان و کاتبان مصحف برای اهدای آن به حرم حضرت عباس(ع) در عراق حضور دارند.
سرابی ادامه داد: این نمایندگان تا دو روز دیگر با شرفیابی به حرم حضرت عباس(ع) اهدای این مصحف را انجام می‌دهند.
قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده که فعالان قرآنی و نمایندگان مرکز طبع و نشر قرآن در این سفر دیدارهایی با علما و مراجع عراق خصوصاً در نجف داشته باشند.
برنامه‌ریزی مرکز طبع و نشر برای اهدای مصحف به آستان‌های مقدس
وی اظهار کرد: ستاد کتابت نور که در تهیه این مصحف شریف با مرکز طبع و نشر همکاری داشته به صورت دوره‌ای مصحف‌هایی را به حرم‌های مطهر اهدا می‌کند. در این راستا می‌توان به اهدای مصحف این ستاد به حرم امام رضا(ع) و امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد.
سرابی تصریح کرد: دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی نیز قرار است به دنبال تهیه این مصحف، بر اساس برنامه مصوب سالانه مصاحفی را تهیه  و به آستان‌های مقدس اهدا کند.

captcha