پایگاه‌های اصلی کمیته امداد در جشن عاطفه‌ها تعیین شد/ بیش از ۴ هزار پایگاه در تهران
کد خبر: 3362553
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
از سوی کمیته امداد؛

پایگاه‌های اصلی کمیته امداد در جشن عاطفه‌ها تعیین شد/ بیش از ۴ هزار پایگاه در تهران

گروه جامعه: از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) پایگاه‌های اصلی این نهاد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دانش‌آموزان نیازمند اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) هرساله به مناسبت بازگشایی مدارس و با هدف تأمین مایحتاج، پوشاک و نوشت افزار تحصیلی دانش آموزان نیازمند، کمیته امداد امام خمینی(ره) جشن عاطفه‌ها را برگزار می‌کند.

براساس این گزارش کمیته امداد امام خمینی(ره) این نهاد در سال جاری با شعار «مهر در انتظار همدلی» همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با برپایی 51 هزار و 443 پایگاه ثابت و سیار در تهران و سراسر کشور وجوهات و کمک‌های مردمی را در جشن عاطفه‌ها جمع آوری و بین دانش‌آموزان تحت پوشش و نیازمند توزیع می‌کند.

این جشن در دو بخش مردمی در روزهای 26 و 27 شهریورماه سال جاری با هفت هزار پایگاه و در بخش مدارس در هشتم مهرماه با 40 هزار پایگاه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در روز نخست این جشن پنج هزار پایگاه در مراکز امداد و پایگاه‌های شهری برپا شده و دو هزار پایگاه روز دوم میز که مصادف با روز جمعه خواهد بود در مصلی‌های نماز جمعه و معابر ورودی شهرها مستقر می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید چهار هزار و 443 پایگاه در تهران برای برگزاری این جشن در نظر گرفته شده که شامل 607 پایگاه ثابت، 67 پایگاه سیار، 3 هزار و 16 پایگاه در مدارس 363 پایگاه در مساجد، 97 مرکز نیکوکاری، 283 پایگاه بسیج است که بیش از 1600 نفر در برپایی جشن‌ عاطفه‌های سال 94 همکاری دارند.

پایگاه‌های اصلی جشن عاطفه‌ها در استان تهران در امامزاده صالح(ع)، پارک دانشجو و آستان حضرت عبدالعظیم(ع) مستقر هستند.

همچنین طی هماهنگی‌های با وزارت آموزش و پرورش، مرحله دوم جشن عاطفه‌ها هشتم مهرماه در مدارس و واحدهای آموزشی برگزار و 40 هزار پایگاه در مدارس و مراکز آموزشی آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند هستند.

گفتنی است کمک‌های جمع آوری شده در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها فقط در میان حدود 330 هزار دانش‌آموز (هر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) توزیع می‌شود؛ اما کمک‌های جمع آوری شده در مدارس آموزش و پرورش الزاما در اختیار تحت پوششان امداد قرار نمی‌گیرد بلکه در میان تمامی دانش آموزان نیازمند شناسایی شده توزیع می‌شود.

captcha