حیات؛ بالاترین نعمت/ لحظه‌شماری برای گذر عمر بدترین نگاه به زندگی است
کد خبر: 3364492
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
گیوی:

حیات؛ بالاترین نعمت/ لحظه‌شماری برای گذر عمر بدترین نگاه به زندگی است

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه قم گفت: مهم‌ترین نعمت، نعمت عمر است و هیچ نعمتی بالاتر از نعمت حیات نیست و اگر قدردان این نعمت باشیم به‌جایی می‌رسیم ولی لحظه‌شماری کردن برای گذر عمر بدترین نگاه به زندگی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام امرالله گیوی نهاوندی، از مدرسان حوزه علمیه قم و از اساتید سبک زندگی اسلامی عصر  پنجشنبه، 26 شهریورماه در همایشی که با عنوان «تحکیم بنیان خانواده» در  سالن اجتماعات  آموزش‌ و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد برگزار شد، گفت: مهم‌ترین نعمت، نعمت عمر است و هیچ نعمتی بالاتر از نعمت حیات نیست و اگر قدردان این نعمت باشیم به‌جایی می‌رسیم ولی لحظه‌شماری کردن برای گذر عمر بدترین نگاه به زندگی است.
وی افزود: گذشته را از دست‌ داده‌ایم و آینده نیز هنوز نرسیده است پس بهتر است در حال زندگی کنیم و اگر در حال زندگی کنیم و زمان حال را مغتنم بشماریم و کسانی‌که در حال زندگی می‌کنند انسان‌هایی فرهنگی و فرهیخته هستند.

آداب غذا خوردن خود را اصلاح کنیم

این مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که به روش غذا خوردن خود دقت کنیم، بیان کرد: در روایات آمده که هر چه بر سفره بنشینیم از عمر ما محسوب نمی‌شود پس بهتر است از غذا خوردن و لحظه‌هایی که بر سفره نشسته‌ایم لذت ببریم و با آرامش غذا بخوریم چراکه مشکلات معده و روده‌ای که امروزه مردم‌ دارند از همین آداب اشتباه در غذا خوردن است.

فرهنگیان کمترین آمار طلاق را دارند

وی با طرح این سؤال که آیا ما درک صحیحی از زندگی مشترک داریم یا نه عنوان کرد: آمار طلاق در کشور ما روزبه‌روز در حال افزایش است به‌گونه‌ای که در سال گذشته در هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت‌ شده است که خوشبختانه آمار طلاق در بین فرهنگیان در سطح کشور کمتر است.
گیوی با بیان این‌که ریشه همه طلاق‌ها در ازدواج است، افزود: اگر ازدواجی مناسب، آگاهانه باشد طلاقی رخ نمی‌دهد ولی اگر ازدواج‌ها غیرعلمی، غیراصولی و بر اساس احساسات باشد طلاق رخ می‌دهد و در سال 93، 167 هزار طلاق در کشور ما رخ‌ داده یعنی در مقابل هر 100 ازدواج 33 طلاق ثبت‌شده است.
وی با اشاره به این‌که در دین اسلام ماه‌عسل وجود ندارد، گفت: ماه‌عسل سوغات غرب برای ما است چراکه از دید اسلام ماه‌عسل 840 ماه است یعنی ما تمام زندگی ما ماه‌عسل و شیرین است نه‌ فقط در یک ماه  و در آن 70 سالی که با هم زندگی می‌کنند باید مانند عسل زندگی شیرینی داشته باشیم.

captcha