تلاش برای راه‌اندازی دهکده مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3366554
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

تلاش برای راه‌اندازی دهکده مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تلاش هستیم که دهکده مقاومت با استفاده از اعتبارات ملی راه‌اندازی شود.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در تلاش هستیم که دهکده مقاومت با استفاده از اعتبارات ملی راه‌اندازی شود.
وی افزود: دهکده مقاومت پارکی است با تمام امکانات ورزشی، فرهنگی، تفریحی با رویکرد فرهنگی، دینی و مذهبی که همه اقشار می‌توانند در همه رده‌های سنی از این امکانات استفاده کنند.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خویش از برگزاری اجلاسیه شهدای این استان طی آبان ماه سال آینده خبر داد و بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که تاکنون اجلاسیه برگزار نکرده، بنابراین برگزاری چنین برنامه‌ای نیازمند همت مضاعف است.
همچنین، امرالله درفشی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مهمترین برنامه این بنیاد در سطح کشور ساخت باغ موزه دفاع مقدس در همه استان‌های کشور بود که دلیل تاخیر ساخت باغ موزه این استان ناهماهنگی مسئولان، نبود اراده قوی و کمبود اعتبار است.
وی یادآور شد: این پروژه در زمینی به مساحت سه هکتار که از سوی شهرداری یاسوج به سپاه واگذار شده، ساخته خواهد شد که هزینه ساخت آن قریب به 13 میلیارد تومان برآورد شده و در آینده نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نصب تندیس سرداران نامدار جنگ، ساخت ماکت‌های مناطق عملیاتی، پارک کودک، مجموعه فرهنگی، کتابخانه‌های علمی و پژوهشی، نمایش شاخص‌های حضور استان در هشت سال دفاع مقدس، نمایش وسایل جنگی و بخش‌های متنوع دیگر را از بخش‌های مختلف این موزه عنوان کرد.
سیده مهناز خزیر

captcha