سه نفر حجاج مفقود بوشهری در حادثه منا پیدا شدند
کد خبر: 3368202
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
صداقت خبرداد:

سه نفر حجاج مفقود بوشهری در حادثه منا پیدا شدند

گروه اجتماعی: جانشین حج و زیارت استان بوشهر گفت: با تلاش‎های صورت گرفته از سوی تیم‎های امدادی مستقر در منا، تعداد سه نفر از ۹ حجاج مفقود بوشهری پیدا شدند و تلاش‎های برای پیدا کردن ۶ حاجی مفقود شده دیگر هم استانی همچنان ادامه دارد.

مهدی صداقت، جانشین حج و زیارت استان بوشهر در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشه، در ابتدا به خانواده های حاج باختگان تسلیت گفت و در رابطه با حادثه اتفاق افتاده در منا عربستان سعودی اظهار کرد: به گفته سازمان حج و زیارت ایران جان باختن 125 نفر از حجاج ایرانی تأیید شده و بیش از 60 نفر هم زخمی شده‌اند که دولت عربستان در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان تعلل می‌کند.

یک هزار و 300 نفر شمار خان باختگان حادثه منا عربستان اعلام شده است

جانشین حج و زیارت استان بوشهر در ادامه افزود: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت ایران  شمار کشته‌شدگان از یک هزار و 300 نفر گذشته است و بیش از دو هزار نفر زخمی شده‌اند و نیز این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون هفتصد و 17 کشته اعلام کرده است.

وی از پیدا شدن چند تن از حجاج مفقوده بوشهری در حادثه سرزمین منا خبر داد و اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته از سوی تیم های امدادی مستقر در منا، تعداد سه نفر از 9 حجاج مفقود بوشهری پیدا شدند و تلاش های برای پیدا کردن 6 حاجی مفقود شده دیگر هم استانی همچنان ادامه دارد.

تکذیب یک شایعه در برخی رسانه‎های مجازی و شبکه‎های اجتماعی

مهدی صداقت در پایان با تکذیب برخی از شایعات موجود در برخی رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه تعداد کشته های استان بوشهر در حادثه رمی جمرات بیش از یک نفر است، بیان کرد: بر اساس اطلاعات و گزارش های رسیده تنها یک نفر از هم استانی ها به نام محمد خندان از شهرستان جم که به همراه کاروانی از استان فارس به سرزمین وحی اعزام شده است، که جزء جان باختگان این حادثه در منا عربستان سعودی است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ملاکی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۰۹:۳۰
0
0
فاریاب نیوز/پیام حضرت آیت الله صفایی بوشهری به همایش بزرگ ((عابد مخلص )) ویژه تکریم و تجلیل از خدمات حجت الاسلام و والسلمین حاج حاج شیخ محمد عابدی
پیام حضرت آیت الله صفایی بوشهری به همایش بزرگ ((عابد مخلص )) ویژه تکریم و تجلیل از خدمات حجت الاسلام و والسلمین حاج حاج شیخ محمد عابدی
captcha