رایزنی‌ها درباره مکان نمایشگاه کتاب تهران ادامه دارد/ «دوشنبه»، شهر میهمان می‌شود
کد خبر: 3372382
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
اشعری عنوان کرد:

رایزنی‌ها درباره مکان نمایشگاه کتاب تهران ادامه دارد/ «دوشنبه»، شهر میهمان می‌شود

گروه ادب: سخنگوی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه هنوز مکان قطعی این نمایشگاه تعیین نشده است، گفت: امسال، شهر مهمان نیز داریم که احتمالاً دوشنبه تاجیکستان انتخاب می‌شود.

علی‌اکبر اشعری، سخنگوی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره آخرین تصمیمات شورای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: در حال حاضر اعضای شورا در رابطه با مکان نمایشگاه به جمع‌بندی نرسیده‌اند و شرایط قطعی و نهایی برگزاری این نمایشگاه در رابطه با مکان‌هایی که به عنوان گزینه مکانی نمایشگاه کتاب تهران مطرح هستند، نظیر مصلی، شهر آفتاب و باغ کتاب هنوز فراهم نیست؛ از این رو به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

وی افزود: در حال حاضر نمایشگاه کتاب فرانکفورت را در پیش داریم و یکی از کارهایی که باید در این زمینه انجام داد، گفت‌وگو و دعوت از ناشران بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران است که باید طبق زمان‌بندی انجام شود.

اشعری با بیان اینکه زمان برگزاری نمایشگاه بیست و نهم کتاب تهران مشخص شده است، ادامه داد: این نمایشگاه از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه 1395 برگزار می‌شود و نرخ تعرفه غرفه‌هایی که به ناشران خارجی اختصاص خواهد یافت، نیز تعیین شده و تعرفه داخلی هنوز نهایی نشده است که در جلسه آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده درباره میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: امسال، روسیه میهمان ویژه نمایشگاه کتاب است و قرار شده علاوه بر میهمان ویژه، شهر میهمان هم داشته باشیم و در حال رایزنی هستیم و احتمالاً این شهر، دوشنبه تاجیکستان باشد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: طبیعی است که هم شرایط و امکانات ویژه برای میهمان ویژه با شهر میهمان متفاوت است و هم حجم حضور و فعالیت آنها با یکدیگر فرق دارد، اما با توجه به اینکه این موضوعات طی چند سال اخیر در نمایشگاه کتاب تهران باب شده و از طرف دیگر کشورهای گوناگونی متقاضی حضور در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان میهمان ویژه هستند، کشورمان در پی پاسخ‌های مثبت به این کشورهاست و هر چه پیش برویم برنامه‌ها منظم‌تر می‌شود.

اشعری در ادامه عنوان کرد: به ترتیبی که نمایشگاه مسکو امکاناتی را در اختیار ما در نمایشگاه‌های خود قرار داده بود، طرف ایرانی نیز این کار را می‌کند و همچنین قراردادهایی را با یکدیگر امضاء می‌کنند.

وی یادآور شد: معمولاً چهارشنبه هر هفته جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران برگزار و تصمیمات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

captcha