بازتاب بیانات مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا در رسانه‌های الجزایر
کد خبر: 3372609
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

بازتاب بیانات مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا در رسانه‌های الجزایر

شعب خارجی: روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی الجزایر بیانات مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا و تأکید ایشان بر ضرورت عذرخواهی سعودی‌ها را به خوبی منعکس کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آفریقا، حوادث تلخ حج امسال به صورت گسترده، متنوع و متفاوت در رسانه‌های الجزایر منعکس شد و روزنامه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی این کشور در گزارش‌های مختلف به این مسئله پرداختند.

روزنامه‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای الجزایر دو نوع واکنش داشتند، یکی به صورت بی‌طرفانه که مواضع سعودی‌ها وایرانی‌ها را منعکس کردند و غالب رسانه‌ها چنین واکنشی داشتند.

دومی که کمی اخوانی و نزدیک به قطر و عربستان سعودی است، در این واکنش روزنامه‌هایی همچون «الشروق» و «البلاد» علیه جمهوری اسلامی ایران به صورت گسترده وارد عمل شدند و از طریق نقل قول از سایت‌ها و رسانه‌‌های وابسته به سعودی‌ها کینه خود را نسبت به کشورمان نشان دادند.

البلاد علاوه بر انعکاس ادعا‌های رسانه‌های سعودی مبنی بر دخالت ایرانی‌ها در حوادث اخیر منا، مقاله‌ای ضد ایرانی به نویسندگی عیسی جرادی منتشر کرد که دو ساعت بعد در پی اعتراض برخی خوانندگان این روزنامه، مقاله از سایت البلاد حذف شد.

همچنین اکثر روزنامه‌ها و کانال‌های تلویزیونی الجزایر بیانات مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا و تأکید ایشان بر ضرورت عذرخواهی سعودی‌ها را به خوبی منعکس کردند.

بیشتر مردم الجزایر از طریق شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌ها، ادعاهای سعودی‌ها مبنی بر دست‌داشتن ایرانی‌ها در فاجعه منا را به تمسخر گرفتند و مطالب تند علیه سعودی‌ها با الفاظ مختلف و دعا برای نابودی آل سعود و وهابی‌ها، درج کردند.

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر برای پادشاه عربستان پیام تسلیت، ارسال کرد که بسیاری از نخبگان و مردم را شگفت‌زده کرد که چطور برای جنایتکار و قصاب حاجیان پیام تسلیت ارسال می‌کند.

یادآور می‌شود، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز، پنجم مهرماه، در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سخنانی با اشاره به فاجعه بزرگ منا، تأکید کردند: دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان به جای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.

مطالب مرتبط
captcha