وزارت بهداشت عربستان از افزایش کشته‌شدگان فاجعه منا به ۴۱۷۳ نفر خبر داد / صفحه توئیتر وزارتخانه تکذیب کرد
کد خبر: 3374392
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

وزارت بهداشت عربستان از افزایش کشته‌شدگان فاجعه منا به ۴۱۷۳ نفر خبر داد / صفحه توئیتر وزارتخانه تکذیب کرد

گروه بین‌الملل: معاون وزیر بهداشت عربستان سعودی از افزایش تعداد قربانیان فاجعه منا به ۴۱۷۳ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، حمد بن محمد الضویلع، صبح امروز، 7 مهرماه، درخبری که تارنمای وزارت بهداشت عربستان آن را منتشر کرده است، از دریافت عکس 4173 تن از حاجیانی خبر داد که روز پنجشنبه در فاجعه منا، جان خود را از دست دادند.
اتاق عملیات وزارت بهداشت سعودی، علت این فاجعه را گرمای شدید هوا و دچار شدن حجاج به حالت خفتگی به سبب هل دادنِ یکدیگر اعلام کرد!

بر پایه این گزارش، آمارهای اولیه اعلام شده توسط پرسنل میدانی از جان باختنِ 769 تن خبر داده بودند، اما به استناد پیکرهایی که تا شب گذشته به وزارت بهداشت عربستان تحویل داده شده است، شمارجان باختگان به 4173 رسید.
وزارت بهداشت عربستان تاکید کرد که تنها مرجع رسمیِ اعلام اسامی جان باختگان خواهد بود.
صفحه توئیتر وزارت بهداشت عربستان آمار کشته‌شدن فاجعه منا را تکذیب کرد
در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان در صفحه توئیتر خود کشته‌شدن ۴۱۷۳ حاجی در فاجعه منا را تکذیب و خبر مربوطه را از سایت رسمی این وزارتخانه حذف کرد.

این در حالی است که حمد بن محمد الضویلع، معاون وزیر بهداشت عربستان سعودی، دیروز، 7 مهرماه، از افزایش تعداد قربانیان فاجعه منا به ۴۱۷۳ نفر خبر داد و این خبر در سایت رسمی وزارت بهداشت عربستان منتشرشد.
مدت کوتاهی پس از اعلام افزایش تعداد کشته‌شدگان فاجعه منا از طریق سایت رسمی وزارت بهداشت عربستان، این وزارتخانه در اقدامی سؤال برانگیز در صفحه توئیتر خود این آمار را تکذیب و آن را شایعه خواند.
وزارت بهداشت عربستان در صفحه توئیتر خود مدعی شد که خبرهای منتشرشده به نقل از معاون وزیر بهداشت مبنی بر افزایش تعداد کشته‌شدگان در منا به بیش از 4 هزار نفر، صحت ندارد.
این وزارتخانه درخواست کرد که در این خصوص از شایعه خودداری شود.
انتشار این بیانیه عجیب درحالی است که پیش از این سایت رسمی وزارت بهداشت عربستان در خبری به نقل از «حمد بن محمد الضویلع»، معاون وزیر بهداشت سعودی از دریافت عکس 4173 تن از حاجیانی خبر داد که روز پنجشنبه در فاجعه منا، جان خود را از دست دادند.
سایت «گوگل» هم که بر اساس روند معمول خود، از همه صفحات بارگذاری شده در فضای اینترنت یک نسخه پشتیبان ذخیره می‌کند، در ساعت 13:18 به وقت گرینویچ، از این خبر یک نسخه پشتیبان گرفته است.

captcha