اولین یادواره خاطره‌گویی مادران و همسران شهدا در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 3374609
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

اولین یادواره خاطره‌گویی مادران و همسران شهدا در یاسوج برگزار شد

گروه سیاسی: اولین یادواره خاطره‌گویی مادران، همسران و دختران شهدا با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در کنگره شهدای شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، پاسدار محمد نصیرزاده، مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در اولین یادواره خاطره‌گویی مادران، همسران و دختران شهدا، گفت: بهترین تجلیل و خدمت به خانواده شهدا زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حرکت در مسیر آنهاست.
وی با بیان اینکه بهترین فرهنگی که می‌تواند نجات‌بخش نسل جاری و مدد رسان مسئولان نظام باشد،فرهنگ شهادت و عمل به وصایای شهدای گرانقدر است، هدف از برگزاری چنین مراسمی را زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و تریج گفتمان و سخنان شهداء درجامعه عنوان کرد.
بنا بر این گزارش، همچنین،سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز ترویج گفتمان و سیره شهدا را از نیازهای جامعه دانست و عنوان کرد: جامعه‌ای که از نام شهید و شهادت الهام بگیرد از هر گزندی در امان است.
وی افزود: ترویج سیره شهید و شهادت نامی تکراری نیست، بلکه زمزمه و گفتن آن در جامعه باعث وابسته شدن مردم به این واژه می‌شود و اعتقاد داریم اینگونه خاطرات بوی تازگی و مسرت بخشی بیشتری در جامعه دارد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خویش با اشاره به برگزاری اولین یادواره فرماندهان دفاع مقدس در استان، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با جمع‌آوری خاطرات شهداء و فرماندهان استان در هشت سال دفاع مقدس یادواره‌ای در خور شأن خانواده شهدا طی آبان ماه سال آینده برگزار کنیم.

captcha