برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تبلور وحدت شیعه و سنی است
کد خبر: 3375809
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
جاهدی:

برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تبلور وحدت شیعه و سنی است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه لارستان با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی در استان فارس، این اجلاس را تبلور وحدت میان شیعه و سنی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، امیر جاهدی، فرمانده سپاه لارستان روز گذشته، 7 مهر در جمع خبرنگاران برگزاری اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی را تبلور وحدت میان شیعه و سنی دانست و از برگزاری نخستین روز سیزدهمین دوره این اجلاسیه در لارستان خبر داد و گفت: بیش از 110 مداح، ذاکر، نویسنده، مبلغ و پژوهشگر حوزه عاشورا از 17 کشور و 80 خبرنگار و عکاس در این اجلاس حضور دارند.
وی با بیان اینکه عاشورا یک پدیده طبیعی نیست بلکه حرکتی الهی و سراسر نور است، افزود: مداحان و پیرغلامان با صوت خود یکی از گروه‌های انتقال دهنده این پیام هستند زیرا سا‌ل‌های سال است که این طیف تبلیغ معارف عاشورا، شیعه و کربلا را به عهده دارند.
جاهدی با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاسیه عنوان کرد: هدف این اجلاس نمایان کردن جلوه دیگری از وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در منطقه لارستان زیر بیرق امام حسین(ع) و نیز تجلیل از این زحمات که چندین سال است که رسانه ملی اقدام به برگزاری این اجلاس در مرکز استان‌ها و برای نخستین بار در یک شهرستان از استان فارس در منطقه لارستان بزرگ صورت می‌گیرد.
وی در خصوص تاثیر برگزاری این چنین اجلاسی در جامعه گفت: تقریبا می‌توان از این اجلاس به‌عنوان پیشوازی به ماه محرم عنوان کرد و همین مقدار کافی است که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم فلسفه عاشورا در یک برنامه علمی که عمده مداحان سراسر استان‌ها در آن حضور دارند، تبیین می‌شود.
فرمانده سپاه لارستان با بیان اینکه شعار امسال با عنوان «پیرغلامان حسینی منادیان وحدت امت اسلامی»افزود: ثبت آثار ملی سینه‌زنی‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی انجام می‌گیرد و در حال حاضر اداره‌کل میراث فرهنگی استان فارس با رایزنی فرماندار و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در حال بررسی و تنظیم مقررات ثبت شیوه عزاداری لارستان هستند.
جاهدی با اشاره به اینکه مراسم اصلی اجلاس پیرغلامان حسینی در روز 13 مهرماه در حسینیه اعظم لار آغاز خواهد شد و به‌صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود، گفت: در این روز همچنین برنامه‌های دیگری از جمله کارگاه تخصصی آسیب‌شناسی و خرافه‌زدایی عزاداری، تجلیل از پیرغلامان و شهدای محرم، یادمان شهدای محرم (قصیده سرایی) و تجلیل از شعرا و نویسندگان عاشورا، رونمایی از سیستم اندروید شهدای لارستان، طنین ندای لبیک یا حسین از کلیه مساجد شهرستان، نمایشگاه عکس آیین‌های عزاداری، بازدید از اماکن تاریخی و برپایی نمایشگاه آیین عزاداری سبک سینه‌زنی دسته‌ای لار برگزار خواهد شد.

captcha