برگزاری محفل انس با قرآن یادبود قاری مهاجر الی‌الله در مشهد
کد خبر: 3379357
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
از امشب آغاز می‌شود؛

برگزاری محفل انس با قرآن یادبود قاری مهاجر الی‌الله در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن کریم، به مناسبت یادبود جانباختگان فاجعه منا به ویژه نخبه قرآنی، حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر امشب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به مناسبت یادبود جانباختگان فاجعه منا، به ویژه نخبه قرآنی، حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، محفل انس با قرآن کریم  امشب 12 مهرماه در مشهد برگزار می‌شود.

این محفل انس با قرآن از ساعت 19 آغاز شده و تا 21 در حسینیه تهرانی‌ها واقع در آخوند خراسانی برای عموم مردم و دوستداران استاد حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش یکی از این مراسمات دوشنبه، 13 مهرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در صحن جمهوری اسلامی دارالقرآن حرم رضوی از سوی اداره علوم و قرآنی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

همچنین در روز سه شنبه، 14 مهرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع) نیز مراسم گرامیداشتی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، آستان قدس رضوی و همکاری 14 نهاد قرآنی و دولتی استان تدارک دیده شده است. 

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه نیز حضور دارند، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد به ایراد سخن می‌پردازد.

محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن در مالزی بود که پس از 9 سال توانست رتبه نخست پنجاه‌‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی را کسب کن؛ وی در فاجعه منا در حال ادای مناسک حج(رمی جمرات) بود که ابتدا مفقود و پس از گذشت سه روز، جزو جانباختگان اعلام شد.

یادآور می‌شود، پیکر این قاری بین‌المللی قرآن صبح امروز، 12 مهرماه بر دوش عاشقان، دلدادگان و دوستداران قرآن در جوار حرم رضوی تشییع شد و در بهشت ثامن صحن جمهوری به خاک سپرده شد.

captcha