گسترش فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی
کد خبر: 3379428
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
جمشیدی اظهار کرد:

گسترش فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی

گروه سلامت: مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکل سازمان غذا وداو از توجه گسترش فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی سازمان غذا و دارو در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) امیرحسین جمشیدی، مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در 2 سال گذشته به کمک بسیاری از متخصصان و صاحب نظران، میزان ویتامین ها، مواد معدنی و اسید آمینه‌هایی که یک ایرانی نیاز دارد را بررسی کرده و به صورت جدول درآورده‌ایم.

وی اظهار کرد: نکات مشخص شده دراین جدول  براساس سن، جنسیت و میزان مورد نیاز بدن است و بخاطر موقعیت جغرافیایی و تفاوت در الگوی تغذیه‌ای هر جامعه، نمی توان این جدول را از دیگر کشورها الگو برداری کرد.

جمشیدی افزود: طبق برنامه پنجم که به وزارت بهداشت نیز تکلیف شده، نیاز است که زمینه لازم برای توسعه فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی را مهیا کند.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: از طرف دیگر بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با سلامت(بند12) مربوط به فراورده‌های طبیعی و طب سنتی می باشد که باید توجه جدی به این موضوع داشته باشیم.

جمشیدی عنوان کرد: موارد مختلفی اعم از اینکه شرایط فرهنگی کشور ما و پیشینه قوی قدمای ما در ارتباط با این فرآورده‌ها و درمان‌های طبیعی، همه این عوامل دست به دست هم می دهد که ما به سمتی حرکت کنیم که این فرآوردها را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

وی یادآور شد:‌ سال‌هاست که این مسائل پیش روی وزارت بهداشت استو سعی بر آن بوده که تعداد فرآورده های طبیعی  و سنتی در سازمان غذا و دارو را افزایش داده و محصولات را متنوع کند،همچنین  شرایط به گونه‌ای باشد که در اکثرگونه‌های بیماری‌ها، حداقل یک فراورده وجود داشته و زمینه آن نیز فراهم باشد.

captcha