نتیجه اجلاس پیرغلامان، احیای امر به‌معروف باشد/ لزوم محکومیت آل‌سعود در بیانیه پایانی
کد خبر: 3382563
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
آیت‌الله دستغیب:

نتیجه اجلاس پیرغلامان، احیای امر به‌معروف باشد/ لزوم محکومیت آل‌سعود در بیانیه پایانی

گروه اجتماعی: منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شیراز گفت: خروجی و نتیجه این اجلاس باید برنامه‌ریزی جامع برای احیای امر به‌معروف و نهی از منکر باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته، 14 مهرماه در جمع 960 پیرغلام حسینی نقاط مختلف دنیا که در حاشیه برگزاری مراسم گلباران و عطرافشانی مضجع شریف احمدبن موسی(ع) برگزار شد، به بیان نکاتی از مناقب آن حضرت پرداخت و گفت: امانت‌داری در مسئله ولایت امر مهمی است.
وی افزود: ثابت قدم بودن و پایداری بر عهد ولایت مسئله‌ای است که در تمام طول تاریخ برای شیعیان و پیروان خاندان رسالت از مهم‌ترین مسائل بوده که با تاریخ کربلا و نهضت حسینی آمیخته است.
آیت‌الله دستغیب با تأکید بر لزوم توجه به ثبات قدم در امر ولایت و امامت گفت: در این راه باید صبر نیز پیشه کرد زیرا طبق آیات قرآن اگر یکدیگر را سفارش به حق کردیم باید به دنبال آن سفارش به صبر نیز کنیم.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه با اشاره به حضور پیرغلامان حسینی در این اجلاس گفت: پیرغلام امام حسین(ع) یعنی باید سبک زندگی، رفتار و گفتارمان به شیوه امام حسین(ع) باشد.
وی با بیان اینکه اصحاب امام حسین(ع) کسانی بودند که در طول تاریخ بی نظیر و منحصر به فرد بودند و قبل و بعد از آن دیگر کسی مانند آن‌ها نیست، گفت: کسانی که پیرغلام امام حسین(ع) توجه دارند که اصحاب آن حضرت الگوی تمام عیار دین‌داری بودند.
آیت‌الله دستغیب با یادآوری پیام امام حسین(ع) در قیام عاشورا که جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت، گفت: یزید اساس منکر بود و باید برچیده می‌شد و امام حسین(ع) نیز اساس معروف بود که باید بنیان این معروف پایدار می‌ماند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه خروجی و نتیجه این اجلاس باید برنامه‌ریزی جامع برای احیای امر به معروف و نهی از منکر باشد، گفت: این دو فریضه الهی از جامعه ما رخت بر بسته است و این دو فریضه‌ای است که از مهم‌ترین فرایض الهی است یعنی تمام فرایض حتی جهاد در راه خدا در یک طرف قرار دارد و این دو در طرف دیگر قرار دارند.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر اساس بنیان جامعه را پایدار می‌کند و تضمین می‌سازد، اگر به وجه صحیح و به خوبی اجرا شود، گفت: ریشه منکر با تحقق انقلاب اسلامی در کشورمان قطع شد و اساس معروف برپا شد اما در گوشه و کنار با تهاجم فرهنگی و شبیه‌خون فرهنگی و برنامه‌ریزی دشمنان شاهد بروز منکرات در جامعه خود هستیم.
آیت‌الله دستغیب با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت احیای امر به معروف در جامعه گفت: اینکه امام حسین(ع) بسیار بر روی این دو فریضه الهی تأکید دارند به دلیل آن است که اگر آن‌ها را ترک کنیم، اشرار بر ما مسلط می‌شوند.
وی با تصریح اینکه باید با برنامه‌ریزی به صورت عالمانه و آگاهانه جهت احیای این دو فریضه الهی اقدام کرد، بر لزوم هوشیاری در برگزاری سوگواری‌های حسینی جهت پرهیز از خرافه‌پرستی و رواج انحرافات تأکید کرد.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه با اشاره به فاجعه «منا» گفت: باید برای بررسی دلایل تحقق این فاجعه، کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا آل سعود خائن بیش از گذشته در جهان اسلام و دنیا رسوا شود.
آیت‌الله دستغیب ادامه داد: این‌ها کسانی هستند که با دین ناقص خود به شکل کاملاً‌ افراطی دست در دست استکبار و صهیونیست داشته و فجایع فراوانی را در عالم اسلام ایجاد می‌کنند.
وی در پایان سخنان خود در این زمینه تأکید کرد: باید در همایش‌های مختلف از جمله این اجلاس یک بند از بیانیه پایانی و یا قطعنامه در محکومیت خاندان آل سعود گنجانده شود.

captcha