تمام نهادها باید مصوبات شوراهای هیئت‌های مذهبی را اجرا کنند
کد خبر: 3382566
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
مختاری:

تمام نهادها باید مصوبات شوراهای هیئت‌های مذهبی را اجرا کنند

گروه اجتماعی:‌ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس گفت: نبود یک راهکار قانونی برای شوراهای مذهبی مقداری مشکلاتی ایجاد کرده است که لازم است این مسئله در دولت و مجلس پیگیری شود زیرا همه نهادها باید مصوبات شورای هیئت‌های مذهبی را اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مظفر مختاری، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس شام‌گاه سه‌شنبه، 14 مهرماه در نشست هم‌اندیشی رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی کشور که در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شیراز برگزار شد، گفت: استان فارس بالغ بر 7 هزار هیئت مذهبی دارد که شهر شیراز به تنهایی 700 هیئت مذهبی را در خود جای داده است.
وی وجود این تعداد هیئت مذهبی در استان فارس را یک ظرفیت عظیم برای آن برشمرد و افزود: با توجه به این ظرفیت عظیم تلاش کردیم تا میزبانی برگزاری دوره سیزدهم اجلاس بین‌المللی پیرغلامان را به عهده بگیریم که در این راستا کمیته‌های مختلفی نظیر علمی، فرهنگی، برنامه‌ریزی، مالی و اداری و غیره در شورای هیئات مذهبی فارس برای برگزاری این اجلاس تشکیل شد.
مختاری با بیان اینکه نخستین روز اجلاس را در منطقه لارستان که برادران اهل تسنن و علاقه‌مند به ساحت اهل بیت(ع) زندگی می‌کنند، را برگزار کردیم، گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این اجلاس دنبال کردیم بحث علمی سوگواری‌ها و آسیب‌شناسی آن‌هاست و در این راستا با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه 150 مقاله علمی را تدوین کردیم  که از این میان 15 مقاله جهت چاپ کتاب انتخاب شد.
وی از توزیع یک‌هزار نسخه از این کتاب در اجلاس مذکور خبر داد و گفت: همچنین در این اجلاس دو کارگاه تخصصی برای پیرغلامان درنظر گرفتیم که در آن مباحثی پیرامون آسیب‌شناسی‌های عزاداری و مداحی و بایدها و نبایدهای این مسئله را تبیین خواهیم کرد.
مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش شوراهای هیئت‌های مذهبی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه گفت: نبود یک راهکار قانونی برای شوراهای مذهبی مقداری مشکلاتی ایجاد کرده است که لازم است این مسئله در دولت و مجلس پیگیری شود تا مصوباتی داشته باشد زیرا همه ارگان‌ها باید مصوبات شورای هیئات مذهبی را اجرا کنند.
دبیر استانی سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار کرد: بحث جوان‌گرایی در هیئات مذهبی یکی از نیازهای اساسی ماست که کمتر بدان پرداخته شده است زیرا بعضاً بسیاری از جوانان ما با سبک و سیاق عزاداری‌ها آشنا نیستند.
وی در ادامه به ارائه پیشنهاداتی جهت تحقق رسالت شورای هیئت‌های مذهبی در جامعه پرداخت و گفت: ایجاد مرکز مطالعات راهبردی هیئت‌های مذهبی و مداحی، طراحی سلسله مسابقات شهرستانی و استانی مداحی، استفاده از ظرفیت‌های شورای هیئت‌های مذهبی در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، ارائه مشاوره به هیئت‌ها در مورد ساماندهی اقتصاد آن‌ها و همچنین، هماهنگی بیشتر میان شوراهای مذهبی و کانون مداحان باید صورت گیرد.

captcha