امید به تخصیص بودجه قرآنی در نیمه دوم مهرماه/ جزئیات واگذاری بودجه ۹۴
کد خبر: 3382780
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
انجم شعاع بیان کرد:

امید به تخصیص بودجه قرآنی در نیمه دوم مهرماه/ جزئیات واگذاری بودجه ۹۴

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کمیته نظارت و تخصیص اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به جزئیات نحوه واگذاری بودجه قرآنی سال ۹۴، گفت: امیدواریم بودجه قرآنی امسال در نیمه دوم مهرماه تخصیص یابد.

محمد انجم‌شعاع، مدیر کمیته نظارت و تخصیص اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد آخرین وضعیت بودجه فعالیت‌های قرآنی، گفت: تا این لحظه هنوز تخصیصی در مورد بودجه فعالیت‌های قرآنی صورت نگرفته است.
وی افزود: امیدواریم که در نیمه دوم مهرماه برابر توافقی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شده است تخصیص صورت بگیرد،‌ از مسئولان سازمان مدیریت نیز درخواست داریم که این را مد نظر قرار دهند که چندین ماه فرصت‌ را در حوزه توسعه فرهنگ قرآنی از دست داده‌ایم.
انجم‌شعاع با بیان اینکه باید بتوانیم عقب افتادگی زمانی را در حوزه فرهنگ قرآنی جبران کنیم، تصریح کرد:‌ امیدواریم این عقب افتادگی‌ها را در نیمه دوم سال با سرعت بسیار بیشتری پیگیری کنیم.
معاون نظارت و راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: امسال یکی از مشکلات جدی که در زمینه اختصاص بودجه‌ها داشتیم و با وجود نقدهایی که وارد می‌شد همچنان این مشکل وجود داشت، بحث کمیسیون‌ها بود که ایراداتی به انها وارد است.
مدیر کمیته نظارت و تخصیص اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: کمیسیون‌ها طی سه نوبت درخواست تمدید زمان برای اعلام برنامه‌ها جهت تخصیص اعتبارات را کرده‌اند و تا هم اکنون نیز هنوز هیچ کمیسیونی برنامه‌های خود را در زمینه نحوه توزیع بودجه که بر اساس برنامه‌های ملی باشد، به ما اعلام نکرده است.
انجم شعاع عنوان کرد: البته یکشنبه هفته آینده دومین جلسه بودجه سال 94 را در کمیته تخصیص اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواهیم داشت و امیدواریم تا آن روز کمیسیون‌ها این عقب ماندگی زمانی را جبران کنند تا ما نیز به محض دریافت بودجه سرعت واگذاری را داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سؤال که اگرکمیسیون‌ها تا جلسه آینده سرفصل برنامه‌ها را اعلام نکنند، واکنش وشرا به چه صورت خواهد بود، گفت: اگر بدانیم که کمیسیون‌ها پاسخگو نیستند، خود شورا ورود خواهد کرد و از شورای تقاضای ورود خواهیم کرد.
مدیر کمیته نظارت و تخصیص اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: البته با توجه به تمام گلایه‌ها و تأخیرها نیازی به این مرحله نخواهد بود و کمیسیون‌ها با یک مدیریت خوب برنامه‌های خود را برای دریافت بودجه در موقع مقرر ارائه خواهند داد.
انجم‌شعاع تصریح کرد: کمیسیون‌ها با توجه به تاخیر چند ماهه گزارش‌هایی را تهیه کرده‌اند که آماده ارائه در جلسه آینده کمیته است، با توجه به آن گزارش‌ها تصمیماتی در این حوزه اتخاذ خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: قبل از واگذاری بودجه دستور جلسه آینده کمیته تخصیص بودجه، نحوه عملکرد دستگاه‌ها در ارتباط با بودجه 93 است، قطعاً برای اینکه تصمیم‌گیری صحیحی داشته باشیم باید گزارش عملکرد دستگاه‌ها را در حوزه هزینه کرد بودجه‌های سال 93 دریافت کنیم و هر دستگاهی که توان هزینه کرد سال قبل را نداشته باشد و بودجه‌ها را به خوبی هزینه نکرده باشد به طور صریح در بودجه سال 94 آن دستگاه تصمیم گیری خواهد شد.

captcha