آمار صحیح و درست از زکات به مردم ارائه شود
کد خبر: 3382997
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
فتاح ابراز کرد:

آمار صحیح و درست از زکات به مردم ارائه شود

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ابراز کرد: باید از رقم میزان جذب و هزینه کرد زکات، آمار درست و صحیح ارائه شود زیرا آمار بالا همیشه نشانه خوبی نیست و در پرداخت زکات خلوص آن مهم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید‌پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گردهمایی سراسری آموزشی ـ توجیهی روحانیون زکات که امروز، 15 مهرماه در مجتمع آیه‌های مشهد، برگزار شد با بیان اینکه حقیقت زکات براساس اصول دینی و آمیخته با دین و نظام اسلامی است، ابراز کرد: باید به منشأ و سرچشمه زکات دقت کرد، زیرا این امر حکومتی است و طبق نظر رهبر معظم انقلاب در امور زکات نیازی به دخالت همه نهادها و ارگانها نیست.

وی با بیان اینکه زکات به قانون تبدیل شده است، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر حرکت خوبی بین کمیته امداد و جهاد کشاورزی ایجاد شده است به گونه‌ای که از نظر فکری، رفتاری و سازمانی به هم نزدیک شده‌ایم.

فتاح با اشاره به دیدار هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با مراجع و آیات عظام در قم اضافه کرد: در این دیدارها از نظر مراجع و آیات عظام در خصوص زکات مطلع شدیم تا در صورت امکان نظرات را در شورای زکات اعمال کنیم.

وی به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: مسؤلان زکات در امور هزینه‌ای زکات از شورای مرکزی نظرخواهی کنند تا این شورا را با مشکل مواجه نکنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام جمعه در رأس شورای زکات شهرستان و استان‌ها قرار دارد، اضافه کرد: طبق مصوبه شورای مرکزی زکات 60 درصد از زکات به فقرا و 40 درصد از زکات باید در بقیه امور هزینه شود.

وی به ظرافت کار و حساسیت شورای زکات پرداخت و ابراز کرد: مسئولان از میزان جذب و هزینه کرد زکات آمار درست و صحیح را بیان کنید چرا که آمار بالا همیشه نشانه خوبی نیست، از طرفی در زکات پرداختی خلوص آن مهم است، زیرا شاید مقدار زکات پرداختی کم باشد، اما اثرگذاری آن بیشتر باشد.

فتاح با بیان اینکه در کمیته امداد عهده‌دار رفع فقر هستیم و امر زکات در این جریان می‌تواند ما را یاری و دستگیری کند، ادامه داد: در مورد مشارکت دولت در پرداخت زکات تشویقی نیز باید گفت که در این بخش اگر دولت وجوه تشویقی را پرداخت کرد، دریافت می کنیم اگر نه؛ در خصوص زکات تشویقی قولی به مودیان داده نشود.

captcha