ماه محرم فرصتی برای هویت بخشی به خانواده‌هاست
کد خبر: 3383005
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

ماه محرم فرصتی برای هویت بخشی به خانواده‌هاست

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر لزوم هوشیاری نیروی انتظامی در برابر جریانات انحرافی در ماه محرم گفت: محرم و صفر میدانی برای امتحان الهی و فرصتی برای هویت بخشی به خانواده‌ها و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی امروز 15 مهر در جمع مسئولان انتظامی استان مرکزی با عرض تسلیت به خانواده‌های مهاجران الی‌الله و با تبریک هفته ناجا گفت:‌ آنچه در برهه‌های مختلف انقلاب، باعث اقتدار نظام اسلامی و وهن دشمنان بوده، کلام و عتاب قاطع و حکیمانه رهبری فرزانه به بدخواهان نظام است که در حادثه منا نیز بیان ایشان باعث پاسخگویی حکام آل‌سعود به مردم شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بر ضرورت بازبینی و تغییر نگاه مسلمانان جهان در اداره سرزمین وحی تأکید کرد و ادامه داد: سرزمین وحی برای تمامی مسلمانان جهان است و در این سرزمین کلیه مسلمانان برابرند، وقوع این حادثه برای امت اسلام به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

امام جمعه شهر اراک در ادامه با اشاره به ماموریت‌های ناجا، نیروی انتظامی را دارای جایگاهی ملی و بین‌المللی خواند و گفت: لباس ناجا، لباس افتخار، خدمت، صداقت، پاسداری از حقوق مردم و امنیت است و تلاش آنان در جای جای کشور عزیزمان بر کسی پوشیده نیست.

وی بر تلاش نیروی انتظامی در ثبات امنیت اجتماعی با توجه به ناامنی‌ در کشورهای همسایه تأکید کرد و افزود: یکی از برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی، ایجاد نا امنی در ایران اسلامی است و نیروی انتظامی در این حوزه، وظیفه مقدس فراهم‌سازی فضای سالم و محیطی امن برای مردم را بر عهده دارد که با توجه به ناهنجاری‌ها در کشورهای همسایه، تلاش‌های انجام شده قابل تقدیر است.

امنیت ایران اسلامی امنیتی علوی است

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: محیط امن باید توأمان با فضای سالم باشد تا جامعه به سمت تعالی و رشد شخصیت، اخلاقیات و معنویات حرکت کند، امنیت ایران اسلامی امنیتی علوی است و بر پایه حمایت از مظلوم پایه‌ریزی شده و این نقطه قوتی برای کشور ماست.

امام جمعه شهر اراک با تقدیر از اقدامات نیم سال نخست پلیس در استان مرکزی گفت: در برنامه‌ریزی تا پایان سال سعی شود با بهره‌گیری از مشارکت مردمی، نخبگان دانشگاهی و با استفاده از سرمایه‌های استانی و همراهی سازمان‌ها در ثبات و ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان همتی مضاعف در دستور کار قرار گیرد تا استان مرکزی به عنوان یک الگو در کشور نمایان باشد.

وی بر اقدامات راهبردی در کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی نیز اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‌هایی چون فعالیت همیاران پلیس و مشارکت‌دهی مردم در امنیت اجتماعی خود قابل تقدیر است که بایستی ضمن تداوم این قبیل برنامه‌ها، برنامه‌ریزی راهبردی با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به نزدیکی ایام محرم و صفر بر هوشیاری نیروی انتظامی در برابر جریانات انحرافی به تأکید کرد و افزود: محرم و صفر میدانی برای امتحان الهی است و فرصتی برای معرفی چهره با عظمت امام حسین(ع)، یاران با وفایش و واقعه کربلاست که باید ضمن معرفی درست آن به مردم، از این فرصت برای هویت بخشی به خانواده‌ها و جوانان استفاده شود.

به گزارش ایکنا؛ سرهنگ کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی در این دیدار، هفته ناجا را فرصتی برای معرفی اقتدار، کارآمدی و توانمندی پلیس به جامعه و همچنین افزایش احساس امنیت در بین شهروندان با ارائه کارنامه فعالیت‌های ناجا در حوزه تأمین نظم و امنیت خواند و بر مشارکت دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و دیگر اقشار اجتماعی در این حوزه تأکید کرد.

captcha